zaterdag 31 maart 2012

Vijf jaar

Vanochtend is zuslief in alle vroegte naar Parijs vertrokken - toegegeven, niet zo vroeg als broeflief morgen naar de Provence vertrekt. Maar vroeg genoeg. En toen besefte ik dat het ondertussen al vijf jaar geleden is dat ik in alle vroegte naar Parijs vertrok. Die vijf jaar zijn aan de ene kant voorbijgevlogen, maar aan de andere kant lijkt het alsof ik gisteren pas bijna achtergelaten werd onder de Eifeltoren (lang verhaal). In die vijf jaar is er veel gebeurd, maar een constante factor wel dat ik loved & lost heb. Maar dat is waarschijnlijk bij meerdere mensen wel een constante factor. Op een rijtje gezet:
  • In Parijs werd ik voor de eerste keer echt head over heels verliefd. Het duurde dan nog wel een maand voor er iets gedaan werd met die verliefdheid en dan duurde het meteen ook bijna drie jaar. En ja, dat lijkt ook voor mij nu ongelooflijk lang. Geen idee hoe me dat gelukt is!
  • Later liep ik rechtstreeks van dat lief in de armen van een ander, wat bij nader inzien niet zo'n strak plan was. Voor degene die echte die-hards zijn van m'n blog: ja, het gaat over de knappe krullenbol aka ***
  • Toen ik dat gebroken hart probeerde te verwerken, kwam de knappe Amsterdammer langs. Hij is nog lang de hoofdrolspeler van menig romantisch tafereel in mijn hoofd geweest, tot ik besefte dat ik hem echt nooit meer zou zien. (Maar! Op het jongstleden Boombalfestival was hij daar ook! De aantrekkingskracht was wel geminderd, wat ook wel iets te maken kon hebben met het volgende puntje.)
  • Veel stage-uren later kwam ik dan terecht in de armen van het meest recente lief. Voor degenen die nog niet helemaal mee zouden zijn, ook daaraan is onlangs een einde gekomen. 
Hoewel dat liefdesleven er best nog interessant uit ziet, als je 't zo bekijkt, leek het de afgelopen vijf jaar nooit veel soeps. Toch niet dat grote, lange jaar dat ik alleen was. Ik mag hopen dat het nu niet weer zo lang duurt...
Naast jongens & bijhorende problemen gebeurden er ook nog andere dingen, raar maar waar...
  • Ik ging voor de eerste keer naar Griekenland en werd zo'n beetje verliefd op het land. Dat verklaart waarschijnlijk waarom ik in september naar Kreta ging. En het is daar natuurlijk altijd mooi weer - tenzij ik er ben. 
  • Ik studeerde af van het middelbaar, waar ik zes jaar lang lief & leed deelde met dezelfde mensen. En waar ik maar niet genoeg van kan krijgen, want ik deed er een deel van mijn laatstejaarsstage en hoop er ooit te kunnen lesgeven. Bij dezen, I called dibs!
  • Ik begon aan de lerarenopleiding met lief en studeerde er af zonder. Zodoende heb ik mijn eerste diploma binnen dat ook iets waard is en kan ik eigenlijk beginnen werken. Maar nee, ik moest zo nodig verder studeren... Dus begon ik aan de grote unief met lief en studeer ik deze keer hopelijk ook af met eentje. 
  • Ik ging op reis! Naar Frankrijk (veel), Engeland (2x), ItaliĆ« (VenetiĆ«!), Griekenland (2x, dus) en Duitsland (Legoland). En ik wil weer op reis. Mijn zomervakantie ziet er opeens akelig leeg uit, dus als iemand in september een reisje wil plannen... Count me in!
  • Ik begon deze blog. En eigenlijk heb ik er nog geen moment spijt van gehad, het is een goeie uitlaatklep. Dat zullen jullie nog wel merken de komende weken. Bij voorbaat mijn excuses!
  • Ik verloor vriendinnen, ik leerde nieuwe mensen kennen, ik kreeg vriendinnen terug en ik ben er alvast dolblij mee.
En dit is weer een overdreven lange blog geworden, waarvoor mijn excuses. Maar soms moet het er gewoon allemaal eens uit. Nu zal ik me weer vijf jaar inhouden. Ik vraag me af waar ik over vijf jaar ga staan in mijn leven...

1 opmerking:

  1. mss een idee om een fast forward blog te schrijven? :-) Waar wil je staan over 5j :D

    BeantwoordenVerwijderen

I'd love to hear what you think, dus laat gerust een berichtje achter!