zondag 1 april 2012

Blokblog #1

Omdat het leven ondanks alles gewoon doorgaat, moet er ook nog gewerkt worden in deze "vakantie". Vorige week kreeg ik mijn examenrooster al (ongelooflijk vroeg - er staat ons zeker nog een onaangename verrassing te wachten als compensatie). Het positieve nieuws: ik kan naar het Boombal met Accordzéam! Het negatieve nieuws: dat betekent dat ik op acht dagen vijf examens heb. Dat is even zwaar als vorig semester, dus voorlopig ga ik ervan uit dat het mij zal lukken. Het moet wel. Erna heb ik er nog drie met zeeën van tijd. 

Ik heb dus vandaag een (soort van) planning gemaakt. Omdat ik het nog veel te vroeg vind om nu al alle blokdagen en dergelijke vast te leggen, heb ik gewoon bepaalt wat ik absoluut moet doen deze "vakantie". Alles bij elkaar geteld, heb ik twee vrije dagen - maar ik denk dat 'k voor sommige dingen extreem ruim heb gerekend. Hoop ik. Mijn to do-lijstje hangt ook mooi te blinken aan mijn bureau, als voortdurende druk van "Heb je nu niet lang genoeg op Facebook gezeten?" en "Ja, dat mopje op 9gag heb je zeker al gezien. Het volgende trouwens ook." 
(Voor wie zich afvraagt hoe iemand als ik op een site als 9gag terechtkomt: daarvan is het ex-lief de schuldige. Het ander ex-lief heeft me trouwens ook Cyanide&Happiness leren kennen. Ik hoop dat daar niet te veel ex'en meer bijkomen, of mijn ochtendritueel wordt zo een voormiddagritueel...)

In ander nieuws: vandaag heb ik eindelijk washi-tape besteld. Een vriendelijke bladwijzer herinnerde me er dagelijks aan dat 'k dat wel eens wou, om wat mee te prutsen enzo, en vandaag heb ik het dan maar meteen gedaan. Nu hopen dat er binnenkort effectief een paar rolletjes in mijn brievenbus terechtkomen... 

(En ja, dit is blokblog #1, ondanks al het gezever over blokken in december & januari laatstleden. Een nieuw begin voor elke blokperiode lijkt me wel handig. Die vreselijke tijd vergeten en opnieuw optimistisch kunnen denken dat studeren in het zonnetje (dat binnen schijnt op mijn kamer) best nog meevalt. As if...)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

I'd love to hear what you think, dus laat gerust een berichtje achter!