maandag 26 december 2011

Het kerstcadeau

De eerste Kerst waarop het lief en ik cadeautjes gaven aan elkaar (met de ex deed ik dat niet, waarschijnlijk om ons extra stress te ontzien - wat waren we slim) is achter de rug. Yes. Nu kan ik weer rustig studeren, zonder voortdurend die cadeautjesstress in mijn hoofd te hebben. Wat moet ik allemaal nog kopen? Zou hij het wel leuk vinden? De crisis: zou ik hem niet beter iets anders geven? De oplossing: nee, er gewoon voor gaan. Als hij het niet leuk vindt, dan alleszins wel lekker. 
Zo geschiedde. Het lief kreeg van mij a box filled with love, en aangezien de liefde van de man door de maag gaat, weet u a) wat er in die doos zat en b) dat het lief mij nu wel heel graag moet zien. Hieronder krijgt u te zien wat het lief allemaal te zien kreeg toen hij zijn cadeautje opendeed. Indien u enkel geïnteresseerd bent in wat ik voor Kerstmis kreeg van het lief, scroll dan helemaal naar onderen.


De doos was een mooie doos van de winkel Huis - Annick van Wesemael, een winkel die nu ongeveer een jaar (misschien anderhalf) Gent opfleurt met allemaal mooie dingetjes. Zeker een aanrader voor wie toch niets beters te doen heeft, en ook voor degene die wel iets beters te doen hebben.

In de doos zaten browniemuffins (brownie omdat het lief die lekker vindt en muffins omdat dat gezelliger is en makkerlijker verpakt), candy bars (deze wou ik stiekem gewoon eens testen), snoepjes en lolly's. Om hem niet alleen te laten verdikken, heb ik er ook nog comics van Cyanide&Happiness ingestoken.

Monstermuffins...
Voor de browniemuffins gebruikte ik mijn (nu ja, Jeroen Meus') recept, dat je hier kan terugvinden. Omdat muffins kleiner zijn dan een volledige brownie, moeten ze natuurlijk minder lang in de oven. Ik stak ze er 20 minuten in, en toen waren ze perfect. Tot ze even later volledig inzakten. Heeft iemand nog tips tegen inzakkende brownie(muffins)?
Ook handig om te weten als je voor de muffinversie gaat: steek je papiertjes zeker niet te veel, of je krijgt monstermuffins...

Voor de candy bars gebruikte ik dit recept. Ik gebruikte 300g zwarte chocolade en ik denk dat het nog wel wat meer mag zijn. De 150g witte chocolade was dan weer te veel, maar gelukkig voor het overschot is gesmolten witte chocolade verslavend lekker. Je houdt het niet voor mogelijk. 


De snoepjes & lolly's haalde ik bij Olleke Bolleke. Onlangs vond ik wel een recept voor lolly's, iets wat ik zeker ooit nog eens wil proberen. Wie weet, voor Kerst volgend jaar?


Van het lief kreeg ik - hoerahoera - tickets voor de nieuwste show van Alex Agnew. Vandaar dat hij me subtiel afblokte toen ik tickets wou bestellen...
En ja, overigens, het lief was best wel blij met zijn cadeau. Alleen hopen dat de doos met inhoud (de eerste dag) kamp overleeft. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

I'd love to hear what you think, dus laat gerust een berichtje achter!