donderdag 29 december 2011

Voorgenomen

Gisterenavond lag ik weer eens slapeloos te woelen in mijn bed, tot ik besefte dat het misschien tijd werd om goede voornemens te zoeken. Een nieuw jaar, een nieuw pak voornemens, of zoiets. In die twee uur dat ik wakker lag te liggen, heb ik er maar twee bedacht. Eigenlijk zelfs maar eentje, maar da's ook zo zielig. 

Om te beginnen ga ik keihard mijn best doen om minder na te denken. Over alles. In de hoop dat ik zo sneller in slaap val, want laten we wel wezen, een blokdag die pas begint om 11u30 is de naam 'blokdag' eigenlijk niet waard. Daarbij horend ga ik ook proberen om minder te stressen. Over vanalles. Of dat nu over de regen is die mijn fietsrit naar school verpest (en dus ook mijn nachtrust), over het rottigste examenrooster ooit of over de ex van het lief, minder stressen is de boodschap. De bedoeling. In een ideale wereld.

Ik vind natuurlijk wel dat als ik me aan die voornemens hou, wat zal blijken op 1 januari, het universum iets in ruil mag doen. De wereld vergaat op 12 december volgend jaar, wat ons minder dan 365 dagen te leven geeft, maar die dagen wil ik wel graag uitgeslapen tegemoet gaan. Dus, universum, kan u er alsjeblieft voor zorgen dat ik eens uitgeslapen geraak? Dus in slaap vallen voor middernacht, ook al kruip ik er pas om elf uur in. Elke avond om negen uur je bed in is natuurlijk niet goed voor je sociale leven, dat na een maand dan ook onbestaande zal zijn. Geen goed plan dus. 
Als er trouwens mensen zijn (die ene iemand die m'n blog leest) die tips hebben die gegarandeerd helpen om snel in slaap te vallen, laat ze dan gerust weten. Tips die niet helpen bij mij zijn letten op je ademhaling, luisteren naar muziek, een boek lezen, denken aan één ding... Thee drinken zal ook niet helpen, aangezien ik geen thee lust. Maar andere tips zijn meer dan welkom! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

I'd love to hear what you think, dus laat gerust een berichtje achter!