vrijdag 23 december 2011

A&F

De doorsnee persoon die af en toe (al dan niet per ongeluk) modebladen doorkruist of krantenkoppen scant, weet dat de letters 'A' en 'F' maar twee dingen kunnen betekenen - althans in de modewereld. Ofwel denk je hierbij aan het Nederlandse modemerk A.F. Vandevorst, ofwel denk je aan het Amerikaanse (mode)merk Abercrombie & Fitch. Aangezien de eerste net iets te onbetaalbaar is en - laten we wel wezen - helemaal niets voor mij, gaat het hier over de tweede. 

Wie de afgelopen maand af en toe zijn kranten opensloeg of op het internet surfte, heeft er vast wel iets van gemerkt. A&F opende een nieuwe winkel, eentje in België! Helaas niet in de coolste stad (Gent), maar in de hoofdstad (Brussel). Ik vind het wel jammer dat ze dat nu pas doen. Stel je voor dat ze dat vorig jaar hadden gedaan, mijn BAP zou zoveel interessanter geworden zijn. Interviews met de jongens die ervoor kiezen halfnaakt buiten de winkel te staan! Een dagje (of een uurtje) in het voetspoor van de meisjes die, in de warmte van de winkel, gewoon mooi moeten zijn! En, een meisje mag altijd dromen, wie weet wel een gift bag van A&F zelf, als bedankje voor de publicatie? Maar nee hoor, geen A&F-winkel in België vorig jaar, dus moesten we het stellen met foute reclamefoto's van Suit Supply

Goed, A&F dus. Hoewel ik alle heisa wel versta, vraag ik me ook af waarom al die heisa nodig is. Oké, misschien gaat het er ietsje over dat er halfnaakte jongens buiten aan de winkel staan om de meisjes te lokken, maar een handige verkooptruc is het wel en mij hoor je niet klagen - het lief buiten beschouwing gelaten. Het is waarschijnlijk nog erger om meisjes te keuren op hun lichaamsmaten en de lelijke (of minst mooie, want lelijke mensen raken daar sowieso niet binnen) in het magazijn te werk te stellen, maar als dat nu in het imago van het merk past? Een merk met kleren voor een maatje meer zal ook geen (über)slanke modellen gebruiken om hun kleren te promoten, aangezien dat niet past bij het doelpubliek. 

Kylie
Maar, A&F blijft natuurlijk een kledingmerk, gepromoot door bijna onnatuurlijk mooie jongens en meisjes. De kleren blijven dus het belangrijkste, wat wel vaker zo is. En wie zich tijdens een blokpauze even zal laten verleiden om op de site te windowshoppen (ook voor de Linux-gebruikers - flauw mopje van de dag nummer 1), zal zien dat de kleren wel de moeite waard zijn. Goed, voor de meesten onder ons nog altijd ietsje boven budget, maar oh zo mooi. Hieronder de kleren die mijn wishlist gehaald hebben (in geval dat ik ooit een passend lichaam krijg, welteverstaan). 
  1. Kylie
  2. Blythe
  3. Dawn
  4. Bailey
  5. Natasha
  6. Amy
  7. Classic winter scarf
  8. Kaela
Voor de mensen die nu steigeren achter hun pc/laptop/iPad/... en mij bij dezen niet meer willen kennen: pech gehad. Want, let's face it, stiekem willen we allemaal zo zijn. Iets wat A&F duidelijk weet en waar ze maar al te graag op inspelen. 


PS: Voor de mensen die maar niet genoeg krijgen van de kleren, klik dan hier. Voor de mensen die dringend weer moeten verder studeren is dit ten zeerste af te raden. Zeg niet dat ik het niet gezegd heb!
PPS: Voor de meisjes (of jongens, who knows) die maar niet genoeg kunnen krijgen van dat mannelijk schoon, klik dan hier. Of niet, als je lief erbij zit. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

I'd love to hear what you think, dus laat gerust een berichtje achter!