woensdag 12 februari 2014

[tv] Niet zo toppers

Mooi aansluitend bij de verheerlijking van een aantal tv-series volgt hier de niet zo verheerlijking van een aantal tv-series die volgens de vakpers die verheerlijking wél verdient. De vakpers daarin volgen vond ik dan weer te mainstream, dus besloot ik er het het mijne van te denken. Bij dezen!

Wat voor velen (die mij kennen) de grootste schok zal zijn, is Game of Thrones. Ik weet niet wat het is, maar ik heb de eerste drie afleveringen gezien en het kon me eigenlijk echt niet boeien. Wat vreemd is, want voor andere fantasy ben ik dan wél weer te vinden. Er komen blijkbaar ook draken in voor, wat wel weer übercool is. Misschien zijn er te veel personages? Misschien is het de sneeuw? Misschien is het het feit dat ik (per ongeluk) weet dat alle geliefde personages doodgaan? Ik weet het niet. Als ik eens helemaal geen series meer heb, geef ik het misschien nog een kans. Maar eerst eindelijk Breaking Bad uitkijken.

Bron
Een serie die, vooral in Amerika, veel potten heeft gebroken (of hoe zeg je dat?) maar mij niet zo wist te beroeren, is Girls. De serie wordt ook wel omschreven als "de échte Sex and the City", want het speelt zich af in New York en gaat over vier vriendinnen, maar dan zonder perfecte job, mooi appartement of gestroomlijnd lichaam -- maar dan weer wel met de obligate seksscènes. Misschien ligt het aan mij en snap ik er de meerwaarde niet van in, maar het boeide me ook niet. Ik gaf het natuurlijk na een halve aflevering al op, dus misschien moet ik wat langer kijken.

Tot slot is er nog Arrested Development, een serie die hier niet zo bekend is maar waarmee ik om de oren geslagen word door vriend Jim. Het verhaal gaat (voor zover ik weet) als volgt: de pater familias wegens fraude met het familiebedrijf in de boeien geslagen wordt en de rest van het gestoorde gezin het alleen moet zien te rooien. Dat loopt natuurlijk niet van een leien dakje, aangezien er niet geluisterd wordt de enige met gezond verstand en de rest voornamelijk geld wil opdoen dat er niet is. Volgens Jim zit de serie, net als HIMYM, goed in elkaar en er zijn natuurlijk grappige stukjes (zoals de terugkerende chicken dances). Maar het is vervelend gefilmd en niet boeiend verteld, dus haak ik af. Logisch.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

I'd love to hear what you think, dus laat gerust een berichtje achter!