dinsdag 16 juli 2013

Strak in het pak

Vroeger, nadat ik de fase van "ik wil juffrouw worden" achter de rug had, was het zeker: ik zou rechten studeren en advocate worden. Op die manier kon ik mijn steentje bijdragen aan de maatschappij door mensen te helpen. De mooie outfits van Elle Woods en het gemak waarmee zij zich door haar studies worstelde (en het succes dat ze achteraf had) konden er misschien wel iets mee te maken hebben. 

De reality check kwam er toen ik als postpuberale prestudent in Leuven een les rechten mee volgde. Terstond kreeg ik een gigantische afkeer van overvolle auditoria en dus ging ik naar Artevelde om leerkracht te worden. Ondertussen heb ik overvolle auditoria wel al van dichtbij gezien, en was ik er toen nog niet rijp voor - of lag het gewoon aan Leuven. 

Ik zie mezelf wel voor de klas staan. Maar een tijdje geleden ontdekte ik de fantastische geniale serie Suits (hij is écht geweldig goed, iedereen zou moeten kijken! En zo snel mogelijk, want vanavond begint het derde seizoen. Yes!) waarin een hotshot advocaat en zijn associate allebei strak in het pak samenwerken om deals en andere dingen gedaan te krijgen, vraag ik me af of ik dat zou kunnen. Strak in het pak (of een mooi kleedje) een hele dag op hakken lopen en ervoor zorgen dat mijn klant krijgt wat hij wil. Ik weet het niet. 

3 opmerkingen:

  1. Suits is effectief een geniale serie. Paar dagen geleden heb ik ook Orange Is The New Black ontdekt, nog zo'n toppertje!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. I haven't heard of that one yet but might have to check it out. It's not good for my productivity, though. I just finished watching Orange Is the New Black today. Everyone seems to be talking about that one (it's a Netflix series but I found it available to watch online). It was a pretty good one. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik zou het niet kunnen, advocaat zijn. Ik heb de fantastische eigenschap dat ik knalrood wordt en niets meer weet te zeggen als er mensen die ik niet ken naar mij staren terwijl ik spreek. Dusja, leerkracht is dan precies ook geen optie ;) Maar die serie, tsjonge, ziet er goed uit. Moet ik maar eens bekijken!

    BeantwoordenVerwijderen

I'd love to hear what you think, dus laat gerust een berichtje achter!