dinsdag 30 april 2013

Op verzoek

De nieuwe Schamper - voor wie
'm nog niet zou hebben gelezen
Gisterenavond was het naar goeie gewoonte - u raadt het al - Schampervergadering. De laatste artikelverdeling van dit academiejaar! Oh no. Gelukkig werd vorige week de nieuwe kernredactie verkozen, dus de voorbereidingen voor volgend jaar kunnen al getroffen worden. Zoals gewoonlijk trok de hele bende (more or less) erna op café en ik ging nog eens mee, voor de verandering. Goed dat ik dat deed, want daar bleek dat de jongens van Schamper stiekem reuzefan zijn van mijn blog en er alles aan doen om er vermeld te worden. Bij dezen.

Het gesprek van de avond begon (ongeveer) met flobberbroeken. "Die met zijn mooie blauwe ogen"  (die volgend jaar chef wetenschap wordt, hoewel hij volgens sommigen niet eens een echte wetenschap (psychologie) studeert - ik als taal- & letterkundige hou me logischerwijs uit die discussie) creëerde zo een mooie naam (die naar eigen zeggen vloeiend van de tong rolt) voor een broek die hij minder mooi vindt. Met flobberbroek bedoelt hij zo'n hippiebroek, met laag kruis en wijd hangend rond de benen. Volgens vrouwen enorm comfortabel, volgens hem hell on earth. Want waarom zouden vrouwen hun rondingen zo verstoppen? Iemand anders aan de tafel (die helaas net niet chef wetenschap is geworden) vond flobberbroeken dan weer een van de meest sexy kledingstukken die een vrouw kan dragen. Wat 'n dilemma.

Even later ging het over onze leeftijd en het feit dat er enorm veel zijn die al plannen hebben om, eens ze afgestudeerd zijn, samen te wonen met vriend(in)lief en zo te beginnen aan hun huisje-boompje-beestje. De hoofdredacteur (voor even toch nog) gaf me daar toch zo'n mooie quote, nadat hij vertelde dat hij met zulke mensen wel eens een avond wilde samenzitten om hun relatie te saboteren (people, be warned!): "Mensen die zo gericht zijn op een burgerlijk bestaan moeten eens met hun neus tegen de muur geduwd worden." Ik vertelde maar niet dat ik - na mijn droomreis door de US of A - stiekem ook zo'n burgerlijk bestaan wil.

Verder moest ik nog iets vertellen over onze liegende reporter, maar die had vooral aandacht voor andere zaken en heeft niet zoveel memorabels verteld gisteren. Zijn grote praatjes houdt hij duidelijk voor in Schamper. En, net voor ik wegging - alsof ze het beste voor laatst hielden, ontdekte ik dat er een alliantie gesloten is tussen Schamper en Filologica - een alliantie waar ik obviously niet bij betrokken ben. En zo werd het toch nog een heel interessante avond.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

I'd love to hear what you think, dus laat gerust een berichtje achter!