maandag 29 april 2013

Nantes: Pour l'amour du fil

Eerst en vooral: de stoel. Isn't she a beauty?


Pour l'amour du fil - Pour l'amour du scrap
Natuurlijk gingen we niet zomaar naar Nantes - dat zou nogal vreemd zijn, we gingen erheen met een reden: een quilttentoonstelling. Wat is een quilt, vraag je? Zoek het op. Het is in elk geval iets waar mijn mama zowat aan verslaafd is en omdat papa dit jaar niet mee kon en alleen ook maar alleen is, ging ik dus maar mee. Zelfs voor een niet-quilter als ik was het wel leuk. Kraampjes met allerlei mooie dingen en mooie quilts om te bekijken en dat in een mooi stadje. Voor studenten is het overigens spotgoedkoop, mocht je zin hebben gekregen om volgend jaar ook te gaan. Doen!


Op de foto staan: de inkomhal (dit jaar stond de beurs in het teken van 150 jaar Dear Jane, een antieke quilt) ** vrolijk breiwerk in het groen rond het congresgebouw ** quilts van Di Ford, mijn favoriet (een paar (grote) quilters hadden hun eigen maison, waar hun quilts hingen) ** het kraampje van  scrapster Fatiha Jourdan.

De stad: Nantes
Terwijl mama daar dus aan het socializen was, heb ik de stad ontdekt. Ze werd na slechts één dag al treffend door mezelf beschreven als 'Frans Gent met een vleugje Parijs' - wat gisteren beaamd werd door moederlief. Maar het is dus een leuke stad, vol met straatjes die ideaal zijn om in te verdwalen, her en der leuke winkeltjes verspreid en vooral veel salons de thé - maar daarover later meer. Nantes is zeker de moeite waard om er een weekendje (of langer) te logeren, hoewel het wel een eind rijden is (een dikke zes uur, met de standaardfile rond Parijs zelfs meer).


Over een paar dagen (give or take) komt hier overigens een blogpost met de hotspots die ik ontdekt heb. En het zijn goeie hotspots! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

I'd love to hear what you think, dus laat gerust een berichtje achter!