zaterdag 15 december 2012

79 snaren


Of waren het er nu 97? Punt is dat ze er heel veel bij zich hadden, The Broken Circle Breakdown Bluegrass Band. Maar het was goed. Het was fantastisch. Al wie spijt heeft dat ze toch niet zijn kunnen gaan: terecht. Maar zoals ik al zei, op Dranouter heb je nog een kans. 


De muzikanten zijn stuk voor stuk geniale artiesten. Omdat ik niet zo veel van gitaren en banjo's ken, focuste ik me vooral op de violist en wauw. Amazing
De acteurs/zangers waren ook goed. Voor wie nog zou twijfelen: Veerle Baetens kan écht zingen. Amai. 
En nu ik toch bezig ben, even vermelden dat het geluid ook fantastisch was, wat met zoveel instrumenten niet zo voor de hand ligt - weet ik van Boombals. Maar toch: ik hoorde alle instrumenten, terwijl het geluid toch niet overdreven luid stond zoals je wel vaker hebt. Ik toch. Applaus!


Misschien moet ik ook iets zeggen over de inhoud. Ze speelden de liedjes van de cd (die overigens zeer aan te raden is), aangevuld met andere bluegrasshits, zoals daar zijn: 'Do I ever cross your mind' van Dolly Parton en 'I'll fly away', die klassieker die iedereen kent maar waarvan niemand echt weet wie hem geschreven heeft. (Volgens Wikipedia ene Albert E. Brumley, voor de nieuwsgierigen.) Tussen de liedjes door gaven Johan Heldenbergh (vaak) en Veerle Baetens (af en toe) wat commentaar op de liedjes of een heel exposé over hoe die muziek ontstaan is. Het was dus ook een leerrijke avond! Afsluiten deden ze met een slaapliedje. Waarschuwing: het heeft de neiging in je hoofd te blijven zitten!


En in het lijstje van Foto's met beroemdheden (of BV's) kan na Bart Peeters en Lieven Scheire nu ook Veerle Baetens. Samen met een gesigneerde cd. Hoera!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

I'd love to hear what you think, dus laat gerust een berichtje achter!