maandag 6 augustus 2012

Het eerste rokje

Na een kleine twee maanden - want eerst zaten we in de knoop en toen waren het Gentse Feesten en toen werd het opeens superwarm en toen begon augustus en daarmee mijn vakantiejob & studeerwerk - is mijn eerste rokje af. Eindelijk, ik hoor het u al denken. Ik denk het namelijk zelf ook. Voor de geïnteresseerden en voor degene die weten waarover ik het heb - hoewel ik dat zelf niet altijd weet, het is het klokrokje van Mme Zsazsa geworden, uit haar boek Allemaal rokjes.


Het heeft me veel bloed, zweet, tranen en vooral tijd gekost, maar uiteindelijk is het dan toch afgeraakt. Ik denk dat ik hiervoor wel een applausje heb verdiend, nee? Met de rits is er ergens iets misgelopen (wat daarna vakkundig is opgelost door mama - waarvoor dank), de zoom was ook een lastig stuk (ik kan écht niet recht knippen, da's nu wel pijnlijk duidelijk geworden) en het haakje zit ook nog niet helemaal goed. Stiekem is het nog niet helemaal af, want er moet nog een lintje op komen. Maar het is toch al draagbaar, hoera!

Stof voor een volgend (winter)rokje heb ik ook alvast in voorraad, maar eerst zou het kokerrokje (gratis en voor niets gekregen door de GDL) in sneltempo tussen al het werken en studeren in elkaar gestoken moeten worden (desnoods met spelden), zodat het samen met mij op de foto kan en ik zo een Singer-naaimachine kan winnen. Als Paul Van Ostaijen-fan moet ik zoiets natuurlijk wel in huis hebben.

2 opmerkingen:

I'd love to hear what you think, dus laat gerust een berichtje achter!