zondag 5 augustus 2012

Dranouter

Omdat ik voor het eerst in zo ongeveer mijn hele leven eens thuis was het eerste weekend van augustus, wou ik eindelijk eens naar Dranouter (het festival, dus). Toen ik hoorde dat Bart Peeters zou komen, waren de tickets dan ook snel besteld! (En ja, maar één dagje, want er moet ook nog gestudeerd worden. Uiteraard.)

Het was fantastisch. Dus ik denk dat ik volgend jaar maar terug ga!

We zagen de Boombalgroepen Bogus en Peut-être Demain, waarbij de laatste groep hun nieuwe aanwinst toonden en meteen ook een heleboel nieuwe liedjes spelen. De sfeer zat erin en de tent stond vol - maar dat kan ook aan de regen gelegen hebben.
We zagen een stuk van School is Cool, voorlopig nog mét de violiste (die - voor de geïnteresseerden - de groep verlaat om "haar liefde naar Argentinië te volgen". Een deel van mij vindt het een beetje vreemd, nu de groep zoveel succes heeft, maar het is natuurlijk superromantisch. En Argentinië, altijd goed weer!), en die speelden weer de pannen van de tent. En excuseer voor de wazige foto.


Tussendoor hoorden en zagen we nog stukjes van Het Zesde Metaal en Balkan Beat Box, en daarna werd het tijd voor het echte werk: Bart Peeters. Mijn geniale plan om front row te gaan staan is jammerlijk mislukt, maar we stonden toch best goed. En het was weer geniaal, zoals altijd. Maar was het de belichting of is die nu écht wel grijs geworden?!
En, oh ja, het feestje werd compleet toen Jonas van School is Cool en Jan de Smet van De Nieuwe Snaar erbij werden geroepen voor een liedje van The Beatles en de rest van School is Cool er ook maar kwam bijstaan voor "I've got a feeling" (maar dan als "Ik heb een vermoeden"). Za-lig.


Tussendoor...
  • zagen we Wally, maar raakten we hem even later terug kwijt;
  • kwamen we zomaar eventjes Jack Sparrow tegen;
  • zagen we een regenboog;
  • verloor mijn festivalbuddy haar ballerina's een paar keer bijna in de modder;
  • gleden we af en toe uit maar zijn we niet gevallen - applausje voor onszelf!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

I'd love to hear what you think, dus laat gerust een berichtje achter!