woensdag 8 augustus 2012

Fallen

Een vriendin wou, en ik dan natuurlijk ook maar, Fallen van Lauren Kate al een tijdje lezen, ongeveer sinds de eerste keer dat ze de boeken had zien staan. In het begin zeiden de boeken mij niet zoveel, via de achterflap, maar ik kwam ze dan overal tegen en bedacht dat ik ze misschien toch maar eens moest lezen. Zo geschiedde.

In deze boeken is de mannelijke hoofdrol eens niet weggelegd voor een vampier, maar wel voor een engel. Een engel, zoals in die van God, vraagt u zich af? Ik kan alleen maar bevestigen. Rode draad doorheen de boeken is de verboden liefde tussen een mensenmeisje Lucinda en Daniel, een engel. Deze draad had u vast niet zien aankomen. Het koppel is namelijk vervloekt door de Almachtige, en zo gebeurt het dat elke keer het koppel een stap te ver gaat, Lucinda spontaan in vlammen opgaat. 

Maar in haar huidige lichaam blijkt dat niet te gebeuren. Hemel en hel staan in rep en roer, niemand die weet wat er aan de hand is. Dat wordt dus uitgezocht in het tweede boek, Torment. In Passion, het derde boek,  heeft Lucinda een identiteitscrisis en zoekt ze uit of haar liefde voor Daniel wel echt is of het resultaat van die vloek. In het vierde en laatste boek Rapture (dat ik nog moet lezen) wordt alles - lijkt me - uitgeklaard. 

Het is geen literair hoogstandje, dat had u ook niet verwacht, maar het is wel een fijn tussendoortje. Zeker voor wie de vampieren beu is, maar graag nog wat leest over de typische verboden liefde. Nu moet ik alleen nog aan dat vierde boek zien te geraken, om te weten hoe het allemaal afloopt. Dat is natuurlijk een groot nadeel van altijd reeksen te lezen: je moet blijven lezen tot het einde.

**Noot: Lauren Kate heeft nog een boek geschreven, Fallen in love, maar dat is geen deel van de serie. Het is een verzameling verhalen over de liefdeslevens van de personages naast Lucinda en Daniel, maar is dus geen belangrijk stuk van het verhaal over Lucinda en Daniel. Nog een leuk tussendoortje, lijkt me!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

I'd love to hear what you think, dus laat gerust een berichtje achter!