dinsdag 24 juli 2012

Feesten (slot)

Et voila, de Gentse Feesten zitten er weer op en Gent is weer van de Gentenaars. De Feesten waren dit jaar nat, maar dat heeft het laatste zonnige, warme en vooral droge weekend wel goed gemaakt. Ze waren leuk, tussen de buien door! Na Daan, Yevgueni, Killer Queen en de blind date heb ik niet zo veel speciaals meer gedaan. Ik zag Purkwapa veel optreden, zowel op straat aan de bus, op het Luisterplein voor een wedstrijd (geen idee of ze gewonnen zijn, eigenlijk) en ook binnen in een mooie zaal (waar het wel veel te warm was. Maar toch gezellig). Als u ze dus nog steeds niet gezien heeft, is het enkel en alleen uw schuld. 


Gisterenavond wou ik eigenlijk zo lang mogelijk genieten van en opgaan in het feestgedruis. Na Boombal hebben we nog de laatste paar liedjes van Sarah Ferri gehoord, zeker een aanrader mocht ze nog eens in Gent optreden. Bij momenten een beetje Norah Jones, maar vooral een hele mooie stem. 
Daarna trokken we richting Spiegeltent (waar in een ver verleden ook nog Boombals Intiem - of Boombal Intiems - werden georganiseerd) voor een optreden van Douglas Firs. Best nog goeie muziek en voor de geïnteresseerden - ik zal het hier ook nog eens herhalen - hun eerste cd komt uit in oktober en het liedje dat normaal op nummer vier stond, staat sinds deze week op nummer drie. Het eerste nummer sneuvelde. 
De Feesten sloot ik ten slotte af op de Groente(n)markt met een best goed covergroepje, The Amazing Flowers. Meebrullen met goeie muziek, bier over je heen krijgen en zatte (excuseer, tipsy) mensen begeleiden naar het toilet, zo hoort het! 

Verder ben ik nog altijd niet over het feit dat de Vietnamees er niet stond en heb ik dus extreem veel Spitburgers gegeten dit jaar. De ovenkoeken mogen ook wel eens terugkomen - maar er is hoop, gezien het Braunplein (u weet wel, dat plein met de schaapstal) volgend jaar zijn comeback maakt. Ik ben dan weer wel (ongeveer) over het feit dat de ex het nodig vond om een lief op te doen en me dat visueel heel duidelijk te maken. Not cool. Ik kocht ook - naar goede gewoonte - een mooi paar oorbellen, overleefde het zonder de vriendin die nu in Mallorca ligt de braden en kwam hier en daar bekenden tegen. 

[Vergeef mij het gebrek aan foto's, maar ik was te veel bezig met feesten in plaats van foto's nemen. Ik weet het, ik weet het.]

1 opmerking:

I'd love to hear what you think, dus laat gerust een berichtje achter!