dinsdag 12 juni 2012

This charming man

Een boek dat al lang op mij lag te wachten maar waar ik op de een of andere manier maar niet in begonnen raakte, is This charming man van Marian Keyes. De dikte van het boek zit er misschien wel voor iets tussen (885 bladzijden in de Engelse versie), hoewel dat uiteindelijk geen probleem bleek te zijn. Ik vloog (als het ware) door het boek, zo vlot is het geschreven. Wauw.




Het verhaal: Paddy, een of andere politicus, gaat trouwen - helaas niet met zijn vriendin. Aan het woord in het boek zijn vier vrouwen die elk een eigen geschiedenis met Paddy hebben. Vrouwen in kwestie zijn Lola, de vriendin die niet de verloofde maar de gedumpte is; Marnie, die Paddy beschouwt als haar grote maar verloren liefde; Grace, een journaliste en haar zus; en Alicia, de verloofde. 
Hoewel het niet zo lijkt, gaat het verder dan gewone chicklit. Met bits and pieces komt er een groter verband tussen de personages naar boven. Een verband waardoor het boek bijna maatschappelijk relevant wordt. Als iemand dus nog een boek zoekt om in de zomer te lezen, search no more

Ik heb in elk geval genoeg boeken die ik wil lezen (of moet, van mezelf). Als iemand nog tips heeft, mocht ik zonder boeken vallen, die zijn altijd welkom! 
En dan wil ik het twaalfde boek over Sookie Stackhouse ook. Dringend. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

I'd love to hear what you think, dus laat gerust een berichtje achter!