dinsdag 13 maart 2012

[wijvenweek] Guilty pleasures

Ik raak makkelijk verslaafd aan dingen. En als ik eenmaal verslaafd ben (in de ruime betekenis van het woord), raak ik moeilijk van die verslaving af. Zo ben ik, sinds ik lang geleden met Gossip Girl en Dexter begon, verslaafd aan allerhande series. De series die ik tegenwoordig kijk, zijn er dan ook veel te veel. Het is een wonder dat ik nu pas m'n eerste herexamen aan de haak heb geslagen, als je het mij vraagt! Of misschien ben ik gewoon geniaal, dat kan ook. 
Met films heb ik dat trouwens minder. Het feit dat die doorgaans drie keer zo lang duren als een aflevering, heeft er waarschijnlijk wel iets mee te maken.

Hoewel ik meer afleveringen bekijk dan boeken lees, zou ik niets zijn zonder boeken. Bij voorkeur fantasy chickflicks waarin een vampier de hoofdrol speelt en het altijd goed afloopt. Ja, zo eentje ben ik wel. Ergens in mijn hoofd zit een stemmetje dat zegt dat ik dringend eens Echte Klassiekers moet lezen, maar verder dan Pride & prejudice (een keimooi boek, trouwens) ben ik nog niet geraakt. 
Een daarbij horend probleem is dat ik makkelijk boeken koop. Getuige daarvan is de week in Engeland, met zijn tweedehandsboekenwinkels, ik kwam namelijk thuis met een dozijn boeken in mijn rugzak gepropt (die daar niet op voorzien was, mind you). Oops.

Ook ben ik wel een beetje verslaafd aan het lief. Ergens zal dat wel normaal zijn, maar ik denk dat het lief daar toch lichtjes anders over denkt. Dat verklaart misschien waarom hij niet de allesoverheersende behoefte heeft om elke minuut uit zijn leven te delen met mij, toch degene die hij graag ziet. Wat dan weer verklaart waarom ik altijd gefrustreerd rondloop als hij weer eens weigert terug te sturen (en daar dan een goede reden voor heeft).

Dan is er nog een laatste ding dat ik maar niet kan afbijten afleren: nagelbijten. Vooral in momenten van stress is zo'n vingernagel de ideale afleiding. Nagellak helpt niet (want dan krab ik de nagellak eraf), pure wilskracht helpt ook niet (want altijd is er een hoekje van een nagel die er niet helemaal deftig uit ziet), maar gelukkig moet ik al echt mijn best doen om mijn nagels er te afgebeten te doen uitzien. Af en toe heb ik een lange nagel of twee. Dat vind ik even leuk (kijk! een lange nagel!), maar na een dag of twee moeilijk typen is die vreugde voorbij.

Castle - gotta love him!
(Voor de geïnteresseerden, dit zijn de series die ik op dit moment volg:
en Lipstick Jungle, dat helaas slechts 20 afleveringen telt, kan ik ook ten zeerste aanraden. Alvast graag gedaan!)

1 opmerking:

  1. op dít moment?! Ik denk niet dat we dat nog langer gezond kunnen noemen :-)

    BeantwoordenVerwijderen

I'd love to hear what you think, dus laat gerust een berichtje achter!