dinsdag 13 december 2011

Een gigantisch applaus voor mezelf! Gisterenavond las ik namelijk Het verlangen van Claus uit, het laatste (moderne) boek op mijn lijstje voor letterkunde! Yesyesyes! Ik moet wel nog drie Middelnederlandse verhalen lezen, maar da's net iets te gewichtige lectuur voor in bed. Nu kan ik dus eindelijk mijn normale boeken terug in de armen sluiten! Vampieren! Liefde! Engels! Normale personages in plaats van voyeurs, reuzen of getormenteerde dichters! Yes!

Sinds kort staat onze kerstboom ook in de living. Het is zo'n Ikea-geval, eentje die we volgend jaar terug kunnen geven in ruil voor een waardebon. En wie doet er nu geen waardebon op in Ikea?
Het is wel een zielige kerstboom... Papa kon hem met een hand optillen, terwijl het vroeger - in mijnen tijd - altijd een gesukkel was om die kerstboom op de juiste plaats te krijgen. Maar hij is wel mooi versierd. Moet wel, anders valt het te hard op dat hij zo kaal is...

Het blokken lukt af en toe redelijk goed. Voorlopig is het afwisselen tussen Wijsbegeerte en Historische kritiek, hoewel daar vanaf donderdag ATW bijkomt en maandag nog efjes ALW. En ja, ook nog wat Moderne literaturen... Het worden drukke tijden! 
Wat ik me wel afvraag, is waarom filosofen in godsnaam zoveel nadachten. Ik ben er in mijn dik boek nog maar eentje tegengekomen die een vrouw had. Dacht de rest gewoon na over allerlei zaken om hun gebrek aan affectie te compenseren? Werden ze gepest en probeerden ze zo hun populariteit op te krikken? Een tip aan moderne filosofen: get a life. Denk daarover maar wat na...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

I'd love to hear what you think, dus laat gerust een berichtje achter!