woensdag 26 oktober 2011

Ellende

Om het hele Halloweenthema (dat ik hier en daar subtiel heb toegepast) in ere te houden, hier een aantal gruwelijke, vreselijke of zelfs verschrikkelijke dingen die je op een doordeweekse dag kunnen overkomen. Beware!

* monsterlijke massa's volk, zoals vandaag in het Shoppingcentrum Zuid in Gent (studenten doen alles voor een gratis tas mét inhoud, zo ook drummen en - als het moet - over lijken gaan), zoals vandaag op de Korenmarkt voor de opening van de Starbucks (driewerf hoera! Hieperdepiep!) en volgens sommigen zoals gisteren op het Boombal in Gent, waar Peut-être Demain speelde (met nieuwe nummers, jawel) gevolgd door een behoorlijke jam waarmee ook het lief meedeed. 

* akelig korte nachten, nadat ik te lang bleef plakken op bovenvermeld Boombal. Je moet iets over hebben voor het lief. Maar, verrassend genoeg, ben ik nu klaarwakker. Het enige dipje dat ik vandaag al had was vanochtend tijdens de les (om 8u30 - 'k lag om 3u30 deftig in mijn bed) en dat overkomt iedereen wel eens. 

* bloeddorstige dilemma's, als in "Zou ik de tas kopen?" (ondertussen is al positief geantwoord op deze vraag), gevolgd door "Maar dan in 't rood, want da's een mooi kleur, of in 't bruin, want da's een neutraal kleur en heb ik nog niet?" (ondertussen neigt het antwoord eerder naar bruin, morgen zal ik pas écht zeker zijn).

sadistische seizoenen, waardoor het lentegevoel in mij helemaal naar boven komt als ik op een bankje zit te genieten van de zon. Tot er natuurlijk een ijzige wind komt opzetten die me eraan doet herinneren dat het binnenkort winter wordt.

* thrillerachtige tandartstoestanden, waarmee ik te maken kreeg toen ik mijn nieuwe nachtbeugel mocht afhalen. De vorige was namelijk een beetje kapot (stiekem sinds voor Kreta, sst!) (wel nog draagbaar natuurlijk, gewoon minder effectief). De nieuwe sneed echter m'n tandvlees een beetje aan flarden, waardoor er een hoekje moest bijgewerkt worden met iets dat het boorgeluid goed kon nadoen. Mijn tanden trokken zich uit schrik bijna terug in mijn tandvlees.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

I'd love to hear what you think, dus laat gerust een berichtje achter!