maandag 29 augustus 2011

Boombalfestival

Boombalfestival is altijd een beetje als thuiskomen...
Alle mensen die je terugziet (jaha, ook mijn Amsterdammer), de muziek die je van overal tegemoet komt (tenzij het écht nog te vroeg is - of te laat is geworden) en de heerlijke sfeer die er hangt. Jammer dat vier dagen zo snel voorbijvliegen (ook al gaat ze op sommige plaatsen blijkbaar sneller dan op andere)!

Woensdagavond, toen er ook een bal was voor de mensen die dans- of muziekstage volgen (die bals zijn namelijk ook toegankelijk voor de gewone medemens, hoewel er nu net genoeg volk was en er volgend jaar dus niet opeens meer volk moet zijn. En ja, dat is een (niet zo) subtiele hint) maakt ik nader kennis met Jeff Caresse, een groep waarvan het lief me al meermaals vertelde dat hij geschokt was dat ik die nog niet had gezien. Wel, nu begrijp ik waarom. Ze zijn geweldig!
Donderdagavond warmde de hele weide op met Variomatic & Guest (nogmaals, voor de geïnteresseerden: 't was helaas/gelukkig de laatste keer), terwijl de dansers zich konden uitleven op het knotsgekke Duo Brotto-Lopez en de groep Baila Tocamos (die dus - voor alle duidelijkheid - bestaat uit dat koppel dat zo mooi kan samen dansen maar dat 'k nu 'k erover nadenk niet heb zien dansen).
Vrijdag miste ik door werkgelegenheden een paar groepen (zoals Rhizottome, wat blijkbaar wel goed was, Le Bal en Chantier, waarvan 'k niets gehoord heb, of de gebroeders Tarzanelli, wat wel uitnodigend klinkt) en begon ik met Ambrazar, een groepje (jonge) West-Vlamingen wiens muziek een leuk opwarmertje is. Later nodigde Bert Leemans een accordeonist uit van wie ik de naam ben vergeten (maar 'k denk dat het Aurélien van Duo Absynthe was) en de avond werd in stijl afgesloten met Bal O'Gadjo, een Franse groep die 'k vorig jaar op Gooikoorts zag en waarvan Vriendin en ik meteen samen de cd's kochten.

Zaterdag werd een topdag, deels door de muziek en deels door de koffiekoeken. We warmden op met een dansinitiatie salsa (iets waar het lief niet/minder goed in is, hoera!), gevolgd door Caravana, die best nog goed bleken te zijn. Hierna ging het feestje van start met Arasta Bazar (een groep met mooie vioolklanken en gewoon goede liedjes), Purkwapa (de straatrevelatie van het jaar), Djerrald (getalenteerde muzikanten samen, kan niet slecht zijn), nogmaals Bal O'Gadjo, nogmaals Sakura en dan het hoogtepunt van de dag: Duo Absynthe. Als tussendoortje was er Lokomotiv, een percussiegroep die echt alles gebruikt om mee te percussioneren.
Zondag werd een iets langzamere dag waar we langzaam opgewarmd werden voor het Boombalbombardement door Naragonia, JJ & The Waterman en waarbij Hot Griselda de dag (en het festival - op de jams na) al swingend afsloot.

Eerlijk, het was fantastisch. Voor een keer kon de regen me zelfs niet schelen! Al die vuile spinnen in de tent daarentegen...
Voor de geïnteresseerden: Boombalfestival '12 gaat door van 23 tot en met 26 augustus volgend jaar, opnieuw in Lovendegem (veronderstel ik).

Ohja, mijn Amsterdammer nog. Wel, na goed en lang rondkijken besloot ik dat hij er vrijdag nog niet was, maar zaterdag zag ik hem opeens. Dacht 'k toch, want hij ziet er in mijn dromen toch wel beter uit. Anyway, nadat hij grondig gekeurd was door de vriendinnen en het lief besloot ik er toch eens mee te dansen. Hij ontglipte me telkens, tot de laatste scottish van het festival en toen was ik het zeker: dit is hem.
Voor de geïnteresseerde dames: ik zag geen lief in de buurt, dus volgend jaar jullie kans wagen?!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

I'd love to hear what you think, dus laat gerust een berichtje achter!