donderdag 31 maart 2011

Man vs. vrouw

Toen ik gisterenavond op de babysit de film Mr. & Mrs. Smith bekeek (uiteraard in het kader van mijn bachelorproef), bedacht ik dat die twee eigenlijk best wel prototypisch zijn voor de meeste mannen en vrouwen. De vrouwen zijn elegant en praktisch, terwijl de mannen eigenlijk nooit helemaal volwassen worden.
Zo is er die scène waarin Jane alles heeft klaargezet en rustig afwacht tot wanneer het doelwit binnen de zone komt, wanneer plots John alles komt verpesten als hij in een woestijnautootje komt aanrijden en haar zone verpest. Of het moment waarop John en Jane allebei een laatavondopdracht hebben. Jane vermoordt hem passend en vlucht met een accessoire dat ene James ook zou appreciëren. John gaat echter voor de subtielere tactiek en schiet iedereen neer na een partijtje poker.
Meer passend voor alledaagse mensen is de scène waarin John in de gietende regen de grasmaaier naar binnen duwt, terwijl Jane balanceert op één stoelpoot en het (nieuwe, afschuwelijke) gordijn goed legt. Je moet het maar kunnen.

Voor de mierenneukers, muggenzifters en perfectionisten onder jullie: ja, ik veralgemeen hier. En ja, dat mag ik!

Tot slot nog een tip: als je leven onder de lakens er mistroostig uitziet, een goed partijtje vechten is blijkbaar heel opwindend...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

I'd love to hear what you think, dus laat gerust een berichtje achter!