zondag 20 februari 2011

Na een heerlijke absurde droom vannacht, begin ik de laatste dag van de tweede week stage met te wachten op een trage zus en een lege douche. Die tweede week stage verliep al bij al vlot. Ik word het steeds meer en meer gewoon om rond te lopen als een leerkracht, wat een positieve zaak is. Maar nog steeds zie ik mezelf niet vanaf volgend jaar voor de klas staan om les te geven, ik kijk nu al uit naar die extra jaartjes studeren!
Het is gek om te bedenken dat onze stageperiode er anders, na twee weken lesgeven, nu al op zit en dat voor mij vorige jaar niet snel genoeg kon gaan. Nu zitten we nog niet aan de helft (tenzij we de observatieweek wel en de week vakantie niet meetellen) en mag het voor mij nog iets langer duren... Ik denk alleen dat mijn stem dat nog niet aankan, want nu wordt ie al een beetje hees. Logopedie, here I come.

Deze week zie ik wel zitten... Een uur toets, een uur ICT-les (waarin ik enkel moet rondlopen en kordaat moet optreden), twee uur spreekvaardigheid en een uur groepswerk. Het wordt een rustige week, hoewel er geen enkel uurtje wegvalt - in tegenstelling tot de voorbije weken.

Gisteren was het tijd voor het jaarlijkse personeelsfeest, waarop wij stagiairs vriendelijk verzocht doch aangemaand werden om te helpen met de bediening (bonnetjes, drank en afruimen). Het werd een leuke avond, ondanks de koude gang waarin we stonden en de goedbedoelde maar vervelende commentaar van leerkrachten. Voor de geïnteresseerden: ik zag geen leerkrachten stomdronken naar buiten strompelen om daar wat te gaan kotsen in de bosjes (en bosjes genoeg) noch zag ik een koppel (al dan niet voordien) naar buiten sluipen om wat anders te doen in de bosjes. Nu ja, wie weet wat er na half 3, toen ik vertrok, nog allemaal gebeurd is...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

I'd love to hear what you think, dus laat gerust een berichtje achter!