woensdag 6 oktober 2010

Er hangt een spin aan mijn raam. Gelukkig aan de buitenkant, maar ze hangt er maar mooi. Jammer genoeg voor mij hangt ze net aan het deel dat naast mijn bureautje is. Dus telkens ik dromerig naar buiten wil staren, wordt mijn droombeeld over die Amsterdamse knapperd bruut verstoord door een achtbenig, facetogig wezen dat daar maar hangt te hangen. Persoonlijk heb ik zoiets van, komaan! Verhuis! Wees avontuurlijk! Maar geen spin die luistert.

Het is me toch wat, die spinnen. Altijd wordt beweerd (althans van mijn mama uit) dat het goed is dat er spinnen in ons huis zitten, want dan hebben we een gezond huis. Wat dan weer minder werk is voor de huizendokter. Allemaal goed en wel, een gezond huis hebben, maar kunnen de spinnen zich dan niet gewoon verstoppen? Want een gezonde geest in een gezond lichaam, een gezond meisje in een gezond huis mag ook wel. Iedereen weet natuurlijk dat stress ongezond is (we vergeten de vele stress veroorzaakt door schooltoestanden even).

Wederom naar buiten kijkend, de duisternis bekijken en zo, zie ik dat een zuchtje wind het hele web, inclusief spin, heen & weer doet bewegen. Wederom keert mijn maag een beetje om en wend ik mijn blik snel terug af.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

I'd love to hear what you think, dus laat gerust een berichtje achter!