zaterdag 28 juni 2014

[tv] Round-up


Om aan het mooie getal van tien te komen, hier nog een korte overzichtspost met de series die ik toch wel het állerbeste vind. Maar eerst nog eentje die ik was vergeten, namelijk Covert Affairs. Op tijd en stond hou ik wel van dat hele spionnengedoe, en Covert Affairs volgt Annie, een jonge CIA-agente, vanaf het moment dat ze op bootcamp klaargestoomd wordt om spion te zijn. De serie is spannend, zit goed in elkaar en vanaf seizoen twee loopt er een rode draad die eigenlijk alle volgende rode draden op gang brengt. Awesome. Het helpt ook dat Auggie geweldig sexy is en vaker dan strikt genomen nodig is in bloot bovenlijf rondloopt én dat spionnen blijkbaar de halve wereld afreizen en er dus vaak palmbomen in beeld komen. Zeker aan te raden! 

Kwestie van het helemaal af te maken, zou ik ook een top tien moeten geven van series. Het lijkt me vrij onmogelijk, maar here goes...! In willekeurige volgorde, dan wel weer.

  • Once Upon a Time: sprookjes met een twist. Ingewikkeld in het begin, geweldig vanaf seizoen drie.
  • True Detective: visueel prachtig gemaakt, mooie muziek en Matthew McConaughey in vorm. Stel je voor dat Brad Pitt effectief meespeelt, volgend seizoen!
  • Castle: heerlijke wisselwerking, heerlijk titelpersonage en wtf-finale van seizoen zes. U weze gewaarschuwd.
  • Scandal: geflipt. Gestoord. Maar o zo geweldig.
  • Hart of Dixie: heerlijk luchtig tussendoortje met heerlijke zuiderse accenten.
  • True Blood: goed begonnen en vanaf seizoen vijfeneenhalf weer top, wat mij alleen maar benieuwd maakt naar het laatste seizoen. En Eric, natuurlijk.
  • Dexter: fantastische eerste seizoenen, na een dipje gevolgd door fantastische laatste seizoenen, hoewel ik nog steeds niet overtuigd ben van het einde.
  • How I Met Your Mother: zie hierboven.
  • Suits: spitsvondige dialogen en personages waar psychologen een field day mee hebben. And did I mention Donna?
  • Grey's Anatomy en Covert Affairs en misschien toch ook wel The Vampire Diaries.
Ik denk dat ik met een probleem zit, want fulltime werken is niet combineerbaar met zoveel series volgen, toch niet als je er nog een sociaal leven op wil nahouden. Of toch? Challenge accepted!

2 opmerkingen:

  1. Nee ik mag dit niet lezen, nee nee nee! straks ben ik weer verslaafd aan iets, en ik mis hart of dixie nu al!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je kan maar iets hebben om naar uit te kijken he ;-)

    BeantwoordenVerwijderen

I'd love to hear what you think, dus laat gerust een berichtje achter!