woensdag 4 juni 2014

[film] Maleficent

Vroeger was 'Doornroosje' mijn lievelings-Disneyfilm - tot ik 'Tangled' zag, that is - hoewel ik de scène net voor de spinnewielprik nu nog steeds behoorlijk eng vind. Maar ja, ik vind de dingen snel eng dus dat is waarschijnlijk geen goede referentie. Anyway. Dus toen 'Maleficent' uitkwam en lovende kritieken kreeg van zowel Humo als De Standaard - wat niet zo vaak voorkomt, dat beiden een film goed vinden - moest ik wel gaan kijken. En zo geschiedde.
De film is inderdaad best goed: een behoorlijke twist op het gekende (Disney)verhaal, grappige momenten die de hele zaal deden lachen en een gevecht op het einde - de typische elementen, quoi. Maar hij is veel minder eng dan je zou verwachten door de trailer, en het einde wordt een beetje snel afgehandeld. Vind ik, tenzij ik zo mee was met het verhaal dat het gewoon zo leek. Wel jammer is dat de mooiste scène uit de eerste Disneyversie niet vertaald werd naar de modernere setting!

Ook vraag ik me net als (es) af waarom die hoorns daar zijn. Zeker als Maleficent een gewone, goede fee was, die er dan al ongelooflijk menselijk uitziet in vergelijking met de andere wezentjes die bij haar leven, waarom dan die enge hoorns? En waarom weet ze niet hoe mensen eruitzien? Slaat nergens op. Maar eenmaal het gebeurde gebeurd is, krijg je wel begrip voor haar acties en dat wordt alleen maar versterkt door haar gedrag de rest van de film.

In elk geval is het een alleraardigst filmpje en zeker een aanrader voor wie fan is van Disney, Angelina, Doornroosje of 'Once Upon a Time'

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

I'd love to hear what you think, dus laat gerust een berichtje achter!