vrijdag 13 juni 2014

[boek] Lady of the Shades

Omdat 'Reizen zonder John' nogal dik is om mee te nemen naar Londen, besloot ik dat een luchtig tussendoortje me uit de nood kon helpen. Afgelopen winter kwam het nieuwe boek van Darren Shan uit en prompt kwam het op mijn verlanglijstje terecht. Het ligt al enkele maanden in mijn kast te wachten tot ik de moed vond om eraan te beginnen, want zijn eerdere boeken zijn niet voor doetjes. 
'Lady of the Shades' is, zoals ik het zelf noem, een twisted ghost story. Het begin als een relatief gewoon verhaal, waarin weliswaar permanent geesten aanwezig zijn. Ed, een schrijver, is in de researchfase van zijn nieuwe boek over spontane ontbrandingen in Londen terechtgekomen en ontmoet er Andeanna, een droomvrouw. Er ontspint zich dan ook een romance en je denkt: oké, leuk verhaaltje, tot een bladzijde of zeventig voor het einde de eerste plottwist je van de wijs brengt. Die wordt, helaas voor je sanity, gevolgd door nog een twist of vier, en op het einde ken je wel de waarheid, maar ben je toch in de war. Wait, what?

Aanrader, ook voor mensen die geen fan zijn van geesten! 

Voor de geïnteresseerden: Shans zo goed als eerste boek 'Cirque du Freak' is verfilmd! Die eerste reeks is, voor zover ik ze mij kan herinneren, best wel oké. Erger is zijn Demonata-reeks, dat ik halverwege het tweede boek opgaf wegens te eng. So yeah.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

I'd love to hear what you think, dus laat gerust een berichtje achter!