vrijdag 9 mei 2014

Eat Love Ghent: dinner & drinks

Ik ga al eens gaan eten in Gent en ik dacht, laat ik mijn favoriete adresjes eens bundelen zoals Plutomeisje een aantal jaar geleden deed. Jullie kunnen alleen maar profiteren van lekker eten, nu het nog niet helemaal bikiniseizoen is.
Als je geen vroege vogel bent -- en dus niet in staat om buitenshuis te gaan ontbijten -- is 's avonds iets gaan eten natuurlijk ook leuk & gezellig. Twee favorieten van mij zijn hamburgers of pasta, en laten we in Gent van beide eens veel mogelijkheden hebben! Voor lekkere hamburgers kan je terecht bij Patrick Foley's, een pub waar ze bovendien eens hamburgers serveren, doorgaans in grote porties; het door mij nog te testen Uncle Babe's Burger Bar, het staat op de agenda; en het (in mei) geplande Ellis Gourmet Burger, dat ik in Antwerpen al testte. Mooi interieur, mooie menukaart (met ontstaansverhaal) en een portie frietjes die groot genoeg is om met twee te delen. Omnomnom!
Gezellig buiten zitten in de Amadeus in het Patershol
(bron)
Lekkere pasta haal ik dan weer bij Firenze, waar de pasta enorm lekker is (de rest naar 't schijnt ook) (probeer vooral hun tagliatelli met scampi & curryroomsaus) (tenzij je allergisch bent voor scampi's). Eetcafé Twilight heeft ook lekkere pasta's (zoals de huispasta's), net zoals buur Faits Divers. Daar ga ik, als pastalover, meestal voor de tortelloni met ricotta & spinazie, hoewel de handgesneden frietjes er ook heel lekker zijn. Voor ribbetjes kan je natuurlijk terecht bij één van de drie Amadeusen of in het minder bekende doch even lekkere Sparerib Café (hoewel de patat daar niet zo legendarisch is). En dan is er nog Ankara, waar ze lekker Turks eten serveren in gigantische porties en heel vriendelijk zijn. Top!
Den boven in Bar des Amis.
Iets gaan drinken doen we regelmatig in één van de PoléPolé-cafés in de Lammerstraat (altijd gezellig) of natuurlijk de Limonada. Stamcafé van vrienden is de Spinnekop, een bruin café met weliswaar een heel gezellige tuin en van De Walrus heb ik ook al leuke dingen gehoord. En Bar des Amis heeft een heel interessante boven met zetels, voor prepartydrinks.

Andere leuke & lekkere adresjes zijn heel erg welkom!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

I'd love to hear what you think, dus laat gerust een berichtje achter!