vrijdag 28 maart 2014

[tv] Dynamische duo's

Bones
Sinds CSI, wat zo ongeveer de bekendste politieserie moet zijn, zijn er gelukkig voor ons heel wat goeie bijgekomen. De beste, althans naar mijn mening, zijn Bones, Castle en The Mentalist. Bones gaat over een socially awkward antropologe en haar geniale team, die samenwerken met de FBI. De serie zit ondertussen al aan seizoen 9 (dus drie seizoenen verder dan de andere twee) en heeft tot nog toe -- tenzij ik er vergeten ben -- twee creepy rode draden gehad, waarvan de laatste toch wel de ergste was. Hoewel ik er nog altijd niet helemaal van overtuigd ben dat die volledig gedaan is, omdat het opeens gewoon zo snel gedaan was.
Castle gaat dan weer over een ruggedly handsome schrijver die bij de NYPD terechtkomt om research te doen voor zijn boek. Gelukkig voor ons blijft hij daar even en lost hij op zijn typische, onschuldige en fantasierijke manier moorden op. Voor de fans, ik zei het hier al, de boeken die Castle schrijft bestaan wel degelijk. Feest! The Mentalist tenslotte gaat ook over een mannelijke niet-politieagent die bij een vrouwelijke detective terechtkomt, maar deze keer heeft hij wel een heavy verleden dat hem nog steeds achtervolgt -- en voor spannende afleveringen zorgt. Van deze drie is Castle mijn favoriet, gewoon voor Castle zelf. En het feit dat hij een schrijver is, natuurlijk.

Natuurlijk blijft het daar niet bij. Vrouwen aan de macht in Rizzoli & Isles, een fijne serie waar je allerlei psychologie kan toepassen op de werkelijke relatie van de hoofdpersonages. Jane & Maura zijn hartsvriendinnen, waarvan de ene een tomboy met een grote mond is en de andere een extreem slimme lijkschouwer. Het eerste seizoen was goed, met een paar heel spannende afleveringen in (zoals bijvoorbeeld de eerste). Seizoen drie ondertussen is nog steeds goed, maar niet meer zo goed. Ook in California kunnen vrouwen moordzaken oplossen, zoals 'die met haar grote mond' (letterlijk dan) bewijst in The Closer. Dan is er nog het Canadese Rookie Blue, waarin nieuwelingen aan de slag moeten en natuurlijk van alles meemaken. Seizoen vier zit er ondertussen op en, van de afleveringen die ik heb gezien tenminste, worden de seizoenen alleen maar beter.

3 opmerkingen:

  1. Mijn persoonlijke favoriet is toch wel Elementary. En dan niet alleen omdat het in NY gefilmd is en ik het daar ook ontdekt heb :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Goh, wij hebben blijkbaar wel een beetje dezelfde smaak qua TV series. Had mijn echtgenoot die ook maar :-/
    Nu ja, nobody's perfect ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Daar heb ik onlangs een aflevering van gezien en da's inderdaad ook niet slecht :)

    BeantwoordenVerwijderen

I'd love to hear what you think, dus laat gerust een berichtje achter!