dinsdag 18 februari 2014

Liebster

Het klinkt een beetje als hipster, iets wat ik overigens helemaal niet ben, maar de Liebster Award is zoveel leuker. Een blogaward die ik van Elodie kreeg (hoera!), samen met elf vragen om te beantwoorden. Here goes...
Zou je ooit graag in het buitenland gaan wonen en zo ja, waar?
Als ik Gent ooit zou verlaten omdat een geweldige buitenlandse kans op mijn pad is gekomen, zou ik die niet laten liggen. Logischerwijs zie ik mezelf dan nog het meeste (en het liefste) wonen in den Amérique, bij voorkeur ergens waar het warm en zonnig is. San Diego, bijvoorbeeld. Of ergens in Zuid-Frankrijk een chocolaterie openen. 

Wat krijg je absoluut niet binnen? 
Lamsvlees, tenzij in pitavorm, en champignons. Ieuw. En er zijn vast nog wel dingen, maar dat zijn de belangrijkste.

Wat vind je het leukste aan bloggen? 
Nieuwe dingen ontdekken via andere blogs en kunnen schrijven over dingen waarover ik wil schrijven, zonder dat iemand het beu wordt en me de mond snoert. Iets hebben dat helemaal van mij is.
Wat is jouw guilty pleasure
Over deze moest ik even nadenken. Series kijken is natuurlijk niet echt een guilty pleasure, dat kan zelfs intellectueel zijn. De definitie in acht nemend is lang in mijn bed blijven liggen misschien wel mijn guilty pleasure. Omdat ik ergens het gevoel heb dat ik beter zou opstaan en aan de dag beginnen (er ligt een thesis te wachten, weetjewel), maar het tegelijkertijd zo gezellig is in mijn bed, dat ik toch nog even blijf liggen. 

Wat heb je altijd in je handtas zitten?
Naast de logische basics (gsm, portefeuille, sleutels) heb ik ook altijd mijn agenda bij (je weet nooit of je ergens een feestje moet plannen) en papieren zakdoekjes. Ik kom nooit (zelden) buiten zonder papieren zakdoekjes. En ik doe mijn best om ook altijd Labello en mijn fototoestel bij te hebben!

Hoe ziet je favoriete kledingstuk eruit? 
Een mooi, fleurig kleedje dat de juiste lichaamsdelen benadrukt en andere dan weer verbergt. Een kleedje dat warm genoeg is voor frisse lentedagen, maar niet te warm voor zwoele zomerdagen.

Wat kan je dag helemaal goed maken?
Zon. (En palmbomen.)
Waar mag ik je voor wakker maken? 
Ik maak mezelf enkel wakker om te gaan werken (en op zondag zumba), maar op een mooie, zonnige dag mag je me gerust wakker maken voor een last-minute trip naar de zee of de Blaarmeersen of om het even waar de zon tot zijn recht komt.

Welk woord beschrijft jou het beste? 
Dat is een uitstekende vraag! Na even nagedacht te hebben, weet ik het nog altijd niet. Creatief? Ja, maar ook niet altijd. Lui? Meestal, maar da's natuurlijk niet zo positief. Optimistisch? Sure, vooral als het niet over mijn liefdesleven gaat. Misschien is 'roze bubbel' nog het beste, omdat ik me daar wel vaker in bevind. Me afsluiten voor slecht nieuws (op wereldvlak) en rozige toekomstscenario's bij elkaar dromen, daar ben ik best wel goed in.

Wat wil je binnen vijf jaar bereikt hebben?
Binnen vijf jaar (wat technisch gezien 'over vijf jaar' moet zijn, natuurlijk) ben ik 28. Dan zou ik graag vast werk hebben, een huis (in Gent), een lief, het vooruitzicht op kindjes en mooie herinneringen aan prachtige reizen door de VS. West (in juli!), oost (de volgende?), zuid, noord, ik wil het allemaal gezien hebben. En als er tussendoor nog geld zou zijn, graag ook Indonesië en Zuid-Afrika. En de Nederlandse Antillen, nu Elisse daar geweest is!

Wat is momenteel je favoriete lied?
Dat is een goede vraag. Mijn allerfavorietste, prachtigste liedje blijft vermoedelijk 'Dust Bowl Dance' van Mumford & Sons, maar nu... Misschien 'Walking' van Eriksson Delcroix, omdat hun cd van begin tot einde eigenlijk heel mooi is. (Zaterdag te bewonderen in Fnac Gent, trouwens!)


Bon. Dan nu het moeilijke gedeelte: zelf elf vragen verzinnen en de award doorgeven aan een blogster!
De vragen: 1. Welk boek en/of welke serie of film moet iedereen gelezen en/of gezien hebben? 2. Wat is de droomreis die je zeker nog eens wil maken? 3. Welke muziek kan je elk moment van de dag, elke dag, opzetten? 4. Wiens leven uit een film, boek of serie zou je willen leiden en waarom? 5. Welke man of vrouw bewonder je en waarom? 6. Vampier, weerwolf, zombie of heks? 7. Zon of sneeuw? 8. Het boek of de film? 9. Wat is je beste eigenschap? 10. Wat is je slechtste eigenschap? 11. Welke vraag zou je graag aan jezelf willen stellen?
De genomineerde: Leah van Opposite Ocean!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

I'd love to hear what you think, dus laat gerust een berichtje achter!