donderdag 5 september 2013

Roze bubbel

Mensen die mij kennen, weten dat ik soms in een (niet al te realistische) bubbel leef, ook wel een roze bubbel genoemd. Dat is zo. Het is hier heel gezellig in mijn bubbel, ik kan het werkelijk iedereen aanraden. Het leven is zoveel mooier als je het bekijkt door een roze bril (of ja, bubbel)! Ik zal wel werk vinden - het mag ook niet té gemakkelijk zijn, natuurlijk. Economische crisis? Goedkoop op reis gaan, zul je bedoelen. En ja, ooit zet ik voet aan land in Amerika, bij voorkeur binnen dit en twee jaar. In mijn roze bubbel is dat allemaal mogelijk.

Natuurlijk zorgt het er wel voor dat ik soms onrealistische verwachtingen heb. Dat elke mooi man die nog maar de minste interesse in mij toont wel echt de vader van mijn kinderen wordt. Dat romantische gebaren standaard ingeplant zijn bij voorgenoemde mannen. Dat het leven in een advocatenkantoor eraan toe gaat zoals in Suits of Legally Blonde - hoewel ik die verwachtingen ondertussen wel al heb aangepast. In ziekenhuizen gaat het er immers (hopelijk, althans) ook niet aan toe zoals in Grey's Anatomy

Zo'n roze bubbel valt dus wel degelijk aan te raden, al is het maar om (even) te kunnen ontsnappen aan de soms al te grimmige werkelijkheid. Blijkbaar ben ik overigens ook niet de enige die af en toe in zo'n bubbel leeft, ook al zal niet iedereen dat zo snel toegeven. In het Flow Vakantieboek (leuk boekje met mooie foto's, inclusief een poster met palmbomen - meer heb ik niet nodig om een abonnement te overwegen) staat een artikel over hoe het 'plaatje in je hoofd' toch nooit hetzelfde blijkt te zijn als de realiteit. Kijk, als een tijdschrift zelfs zulke artikels schrijft waarmee ik me helemaal kan identificeren, dan moet het wel goed zijn, toch?

1 opmerking:

I'd love to hear what you think, dus laat gerust een berichtje achter!