woensdag 6 maart 2013

Het Berkeley-avontuur

10 december
Een mailtje van de UGent sluipt mijn mailbox binnen (modern als ik ben komen de mails van al m'n e-mailadressen in dezelfde inbox aan. Handig!). Nadat ik de mail vijf keer heb gelezen om zeker te zijn dat ik alles juist heb geïnterpreteerd, valt mijn eurocent: er wordt een beurs uitgereikt om een semester aan Berkeley (Californië) te studeren. Voor masterstudenten. Ik hou me in en doe nog net geen vreugdedansje. 

2 januari
Na wat heen-en-weergemail wordt mijn motivatie hier thuis algemeen geaccepteerd en verstuur ik mijn aanvraag. Spannend.
9 februari
Ik ben terug thuis van Marrakech en er zou een mailtje in mijn mailbox moeten wachten. Een mailtje waarin staat of ik door de eerste ronde van de beursaanvragen ben. Na even zoeken (serieus, tussen mijn letterlijk meer dan honderd andere e-mails vond 'k hem niet meteen) lees ik hem, maar helaas. Mijn profiel "maakt om dit ogenblik weinig kans om de prestigieuze beurs te behalen".

Nu
Nu besef ik dat het begin maart is en de mensen die definitief wel naar Berkeley gaan, het nu ongeveer weten. Helaas zit ik daar dus niet bij. Het was waarschijnlijk too good to be true, en ik had er dan ook niet heel erg op gehoopt, maar toch. Een semester studeren aan Berkeley, wie zou dat nu niet willen?!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

I'd love to hear what you think, dus laat gerust een berichtje achter!