dinsdag 11 december 2012

Kerst & muziek

Nu Sinterklaas gepasseerd is, mag het duidelijk worden dat Kerstmis eraan komt. Een boom in je living, lichtjes in de tuin (of gewoon overal) en bovenal: kerstliedjes mogen ongegeneerd gespeeld en beluisterd worden, zonder je eraan te ergeren. Daarom: mijn top 5 met kerstliedjes - of althans liedjes die in mijn oren aan Kerstmis doen denken. 

1. When the Thames froze (Smith & Burrows)
Hét kerstlied bij uitstek van vorig jaar. Jammer dat ik er niet bij was toen ze het live speelden op het dak van het Glazen Huis (wie zet dat nu ook in Antwerpen), maar ook voor de tv kreeg ik er kippenvel van.


2. Home (Tom Helsen & Geike Arnaert)
Het MFL-lied van een aantal jaren geleden, wat sowieso een kerststemming brengt. En het is gewoon ook een mooi liedje.


3. Riverside (Agnes Obel)
Mijn ontdekking van vorig jaar tijdens deze periode, hoewel het toen eigenlijk al niet meer nieuw was. Zie het dan maar als vintage of zo.


4. Niets of niemand (Bart Peeters)
Laatste nieuwe liedje van Bartje Peeters, wiens sabbatjaar nu wel eens gedaan mag zijn. Ideaal om in de armen van je (imaginary) lief te kruipen.


5. All I want for Christmas (Mariah Carey)
En natuurlijk geen échte Kerst zonder 'All I want for Christmas' van Mariah Carey. Dûh.


Of misschien in deze nieuwe versie?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

I'd love to hear what you think, dus laat gerust een berichtje achter!