woensdag 5 december 2012

Het dilemma van de Sint

Algemene vreugde toen op de Schampervergadering van maandag de vragenronde werd onderbroken (met als vraag "Wat is het meest decadente dat je ooit al gedaan hebt", go figure) door de Sint en zijn Pieten! Iedereen werd terug gekatapulteerd naar jeugdherinneringen (of -trauma's), waarbij de Sint vertelde of je braaf was geweest of niet en of je dus slagen met een roeiriem verdiende. Ik heb veel bijgeleerd die avond!

Het was allemaal leuk en lachen en snoepjes en koekjes eten, tot de Sint aan mijn naam was aanbeland op zijn Mac - want ja, de Sint is mee met zijn tijd. Om te beginnen zat de Sint namelijk met een dilemma. (Heb je 'm? Heb je 'm?) Het moet zijn dat ik onwaarschijnlijk braaf was geweest dit jaar en dat hij (of Hij?) niets kon bedenken om mij te straffen. Het bleek echter een kwestie van doodgewone jaloezie. De Sint was namelijk jaloers dat de hoofdredacteur wél al een plaatsje op m'n blog had verdiend, maar hij nog niet. Kom dat tegen.

[Ik weet niet meer precies of ik nu de Sint of de "afwezige" M moest ophemelen, dus zal ik het hier maar allebei doen. Kan nooit kwaad.]


Over de Sint kan niemand natuurlijk een kwaad woord zeggen, en dan vooral die arme kindertjes niet die hij een paar eeuwen geleden - toen nog als Nicolaas - redde van de dood. Gezien de Sint me dit jaar naast veel chocolade ook een concertticket voor Muse bracht, kan ik er zeker geen kwaad woord over zeggen. (Nu alleen hopen dat de Oppersint Matthew Bellamy's gebroken voet een beetje snel doet genezen. Alsjeblieft.) Dat u nog vele jaren met de stoomboot moge aankomen en kindjes aller lande moge blij maken. Ik ben voor! 

Over M valt eigenlijk niet veel meer te zeggen dan dat hij - althans volgens de Sint - knap, slim, grappig, sportief en single is. (Ben ik nog iets vergeten?) Uit persoonlijke ervaringen kan ik dat nog aanvullen met dat M zich graag opwerpt als woordvoerder van minder vlotte vrienden in hun zoektocht (queeste) naar de Ware Liefde. Een echte vriend, dus. Die bovendien nog single is. Ladies, laat jullie gaan!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

I'd love to hear what you think, dus laat gerust een berichtje achter!