maandag 13 augustus 2012

(food)

Vanaf vandaag is het hier weer gedaan met de rust, als de andere bewoners terug thuis komen. Een weekje kon ik genieten van zalige rust en vooral doen wat ik wou wanneer ik het wou, maar daar komt dus een einde aan. Snif. 

Voor de mensen die zich nu in paniek afvragen wat ik in hemelsnaam een week gegeten heb: no worries, ik werk bij een bakker. Maar - hou u vast - ik heb ook gewoonweg gekookt. Alleen. Verse dingen klaargemaakt, dus niet alleen opgewarmd. En ja, het huis staat er nog. Zonder brandvlekken. 

Om te beginnen heb ik een bananencake gebakken. Dat kan ik namelijk wel, een cake bakken. 


Ik heb ook gewokt. Omdat ik hier de enige ben die dat graag eet, moest ik ervan profiteren. En heb ik het dan ook twee keer gegeten (met kip en met scampi, maar de kip staat niet op de foto. Ze liep weg.)


Tussendoor heb 'k ook nog wat spaghetti gegeten met - ik geef het toe - opgewarmde bolognese. Maar af en toe mag dat. Hiervan ook geen foto, omdat iedereen wel weet hoe dat eruit ziet. Vrijdag had ik een barbecue en ja, ik ben het vlees vergeten te fotograferen. Excuseer. (Voor de geïnteresseerden, bij mij waren het ribbetjes.)
En dit weekend at ik dan het overschot van de groentjes op, met scampi's en boomstammetjes - niet samen, uiteraard. Iemand trouwens een tip om boomstammetjes deftig klaar te maken, want bij mij zijn ze altijd (bijna) zwart en/of nog niet genoeg en/of overgaar. Frustrerend. 

1 opmerking:

I'd love to hear what you think, dus laat gerust een berichtje achter!