zondag 3 juni 2012

Tussendoor

Omdat ik me er niet elke dag gemakkelijk vanaf kan maken met een gedicht, ook al is dat er een van Paul, en omdat ik hier af en toe toch iets zinnigs moet vertellen, ziehier: een nieuwsoverzicht! 

Wat ik deze week best wel grappig vond, waren alle reacties die ik op het immer interessante Facebook las met betrekking tot de dwaze beslissing van de minister om kleine cultuuretablissementen subsidies te ontkennen. De aanleiding voor die reacties, met name de dwaze beslissing dus, vond ik dan weer minder grappig. Het was als minister van Cultuur (dus: voor cultuur) en Milieu (dus: voor milieubescherming) misschien interessanter geweest om het geld dat het dwaze project krijgt te geven aan kleine muziekclubs. Gewoon een ideetje.

Wat ik deze week best wel spannend vond, is dat de zombies er eindelijk aankomen. Na maanden van speculaties (toegeven, voornamelijk gelezen op sites als 9gag - een mens moet z'n informatie ergens halen) is het eindelijk zover. In Amerika zijn namelijk een aantal gevallen van kannibalisme gemeld en een van die kannibalen deed er volgens ooggetuigen wel erg lang over om met kogels doorboord te worden en neer te vallen. Ik moet toegeven dat de adventure-seeking mezelf in mij dat toch best spannend vindt, zo'n zombie-aanval.

Om af te sluiten met een positievere noot: gisteren werd er eindelijk nog eens getrouwd in BV-land (als we de Pfaffs even vergeten). Hoera! Het kleed vond ik niet zo wauw (het zag er een beetje ontploft uit), maar het haar vond ik wel heel mooi. En dan was er nog de bruidegom. Een niet-koninklijk live-huwelijk op tv, het is eens wat anders, maar het zou  niets voor mij zijn. Nee, geef mij dan maar de auto's waarmee ze - uiterst stijlvol - aankwamen. 

En dan is er ook nog dit leuke nieuwtje, om dan echt mee af te sluiten. Het blokken gaat ook best goed, overigens, voor wie geïnteresseerd zou zijn. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

I'd love to hear what you think, dus laat gerust een berichtje achter!