dinsdag 15 mei 2012

(naamloos)

Vanmiddag in Blokken (voor de halfzevenkijkers een paar maanden geleden) vroeg Ben Crabbé zich af wat mensen die niet in voetbal geïnteresseerd zijn, in hemelsnaam doen. Het antwoord is simpel: wij hebben een leven. 

Ik vraag me al (heel) lang af wat er zo interessant is aan voetbal, naast de soms niet onknappe lijven. Voetbal is gewoon een beetje rondhollen achter een bal en hopen dat iemand hem in het doel schopt. Waarom dan die bijna religieuze verering? Erger nog, waarom verdienen voetballers überhaupt jaarlonen van normale mensen per maand, terwijl mensen met veel belangrijkere jobs (zoals leerkrachten, verpleegsters, mama's ...) veel minder verdienen? 
Waarom er ook zoveel tijd in steken om alle voetbalwedstrijden zeker niet te missen, terwijl je die tijd even goed kan gebruiken om muziek te luisteren, boeken te lezen, culturele dingen te doen of desnoods socializen met vrienden. Want nee, samen naar tv zitten roepen, bier drinken en pizza eten is toch niet wat ik voor ogen heb als ik het over socializen heb. 

Dus, Ben Crabbé, hou je in het vervolg misschien gewoon bezig met het presenteren van Blokken in plaats van zulke dwaze vragen te stellen. En iets minder geschokt zijn als een volgende kandidaat niet geïnteresseerd is in voetbal kan zeker geen kwaad. 

1 opmerking:

  1. Wauw, iemand die het met me eens is. Ik begrijp ook helemaal niets van die verering, van de fans, van de regels, van voetbal in het algemeen.

    BeantwoordenVerwijderen

I'd love to hear what you think, dus laat gerust een berichtje achter!