woensdag 18 april 2012

Dilemma

Niet alleen was het gisteren de laatste redactievergadering (van dit jaar) van Dilemma (u weet wel, het Filologica-tijdschrift waarvoor ik af en toe geniale ideeën krijg), ook heb ik er effectief een. Of twee. 

Het eerste dilemma: toen ik vorig jaar nog single was, had ik mezelf gezworen om mijn haar (dat de laatste tijd ongeveer elke dag goed ligt - hout vasthouden) rood(achtig) te (laten) verven. Maar toen het een drietal weken geleden effectief zo ver was, weet ik het niet goed meer. Ik ben eigenlijk best wel blij met mijn haar hoe het is... En zou ik wel een goeie redhead zijn? 

Het tweede dilemma, heeft vaagweg iets te maken met het bovengenoemde tijdschrift. Omdat het academiejaar op zijn (of haar) einde loopt, moeten er afspraken gemaakt worden voor het volgende. Daarbij hoort een nieuw praesidium kiezen (voor de niet-studenten: dat is zo'n beetje het bestuur van de studentenclub van de faculteit, met als ultieme bestuurslid de praeses). Gisteren op de redactievergadering bleek dat er maar een persoon is opgekomen voor de functie van scriptor (hoofdredacteur van Dilemma), terwijl er wel twee nodig zijn. Omdat ik de enige was die (een beetje) interesse toonde, bestaat de kans dus dat ik volgend jaar in het praesidium zit.
Maar ik weet het dus niet. Langs de ene kant wil ik wel, zeker omdat ik dan mijn bestaan als grijze muis vaarwel kan kussen en (want daar doen we het voor!) (kuch, voor alle duidelijkheid) een nieuw lief kan verwelkomen. En nieuwe vrienden natuurlijk ook. Het is natuurlijk ook de uitgelezen (scriptor, snap je 'm?) kans om mij eens echt in het studentenleven te gooien, zeker als ik volgend jaar ook op kot zit. Langs de andere kant weet ik niet of ik wel zo'n sociaal persoon kan zijn en of heel dat studentenleven wel iets voor mij zou zijn. Het zou natuurlijk wel goed op mijn CV staan, zeker als ik besluit toch geen leerkracht te worden... 
U ziet het, mijn hoofd is een warboel. En de verkiezingen zijn volgende week dinsdag. Aaargh!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

I'd love to hear what you think, dus laat gerust een berichtje achter!