woensdag 22 februari 2012

Stilte

Ik weet nog hoe ik zes jaar geleden nietsvermoedend de speelplaats op liep en het stoerste groepje jongens uit mijn jaar zag huilen en elkaar zag vastpakken. Ik weet nog hoe die leerkracht Grieks het eerste lesuur de meest ongeïnspireerde commentaar gaf. Ik weet nog hoe die leerkracht biologie het lesuur erna zijn onverwachte toets afschafte, wegens omstandigheden. Ik weet nog hoe ik en vriendin over de middag troost zochten en vonden in elkaars armen (en de ontdekking dat tranen ervoor zorgen dat je over de middag op de derde verdieping mocht blijven). 

Het is namelijk al zes jaar geleden dat Tom, een jaargenoot en ex-klasgenoot, het leven liet. 

Ik weet nog hoe zijn zus volledig brak op de begrafenis. En ik weet ook hoe dit liedje me nog steeds aan hem doet denken.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

I'd love to hear what you think, dus laat gerust een berichtje achter!