zaterdag 28 januari 2012

Blokblog #6

Het einde van deze kwelling die men al eens "examens" noemt, begint eindelijk in zich te komen. Voor mij hoeft het niet meer. Het mag nu ook wel stoppen. Heel graag, zelfs. Dan kan ik zonder schuldgevoel nieuwe afleveringen kijken van New Girl (een soort The Big Bang Theory, maar dan anders en zonder al het wetenschappelijke gezwets), langer dan half 10 in bed blijven liggen en kan ik de M&M's misschien beter weerstaan. Dan kan ik weer deftig aan mijn sociale leven werken, mijn vriendinnen herontdekken en het lief overladen met aandacht. 

Jammer genoeg is een examenperiode die stopt wanneer jij er zin in hebt nog heel ver weg en moet ik nog een week doorbijten. Een lange week waarin ik mijn laatste twee examens heb. En dan krijg ik een miezerig weekje vakantie om te bekomen en om terug klaar te staan voor het tweede semester. Het leven kan toch wreed zijn.
Bij dezen wil ik me dan ook verontschuldigen. Nu ik weet hoe deprimerend en demotiverend vakantie-statussen op Facebook kunnen zijn, wil ik me verontschuldigen voor het door mij aangedane leed van de voorbije jaren. Ik snap het. Het is niet fijn als je nog examens hebt. Bij dezen wil ik ook een oproep doen: bewaar de vakantie-statussen alsjeblieft tot 3 februari, zodat elke student in België tegelijkertijd uit zijn/haar dak kan gaan. Of zijn/haar bed in vallen en er de eerste 24 uur niet meer uitkomen. 

Mocht er iemand geïnteresseerd zijn, voorlopig wordt alleen filosofie bang afwachten. De rest moet normaalgezien wel gelukt zijn en letterkunde en taalkunde zullen ook wel lukken. Als ik de moed en energie vind om ermee te beginnen, that is

1 opmerking:

  1. hé ho eens even... ik ken mensen die op 7 februari nog examen hebben (ja, in België, zelfs in Gent!), dus pas op met zo'n dingen te zeggen :-)

    en hier heb je nog enkele pakjes:
    - moed
    - uithoudingvermogen
    - succes
    - een zelf in te vullen pakje!

    BeantwoordenVerwijderen

I'd love to hear what you think, dus laat gerust een berichtje achter!