zondag 4 december 2011

In de zak van Sinterklaas

Wie regelmatig blogs leest (en niet alleen de mijne) heeft het vast wel al gezien: af en toe komt er een post over wat er in de tas van de betreffende blogschrijfster zit. Omdat iedereen wel een beetje voyeur in zich heeft, zijn zulke berichten altijd leuk om te lezen (en te zien) (recentelijk poste Elsie nog een What's in my bag?). Ooit - als er wat interessants in mijn tas zit - komt er hier ook zo'n post. Ooit. Laten we zeggen, binnen dit en een jaar. 
Maar aangezien het overmorgen Sinterklaas is, is de tas van Sinterklaas vandaag net iets interessanter. Bij ons kwam hij gisterennacht (wie legt Sinterklaas nu ook op een dinsdag?!) en bracht hij naast chocolade ook wel andere fijne dingen mee. Voor mij, zoals iedereen op voorhand wel kon raden, boeken! Nu moet ik dus snelsnel Claus (Het verlangen) uitlezen, zodat ik me eindelijk opnieuw kan verdiepen in de wondere wereld van vampiers en onsterfelijken. Yes!
Ook kreeg ik cd's, zoals de nieuwe (en laatste...?) cd van Bart Peeters, Het beste en tot nog eens. De cd bevat een fijne verzameling van liedjes van den Bart, een aantal live-versies en een nieuw liedje (wow!). Natuurlijk besefte ik nu nog maar eens dat er binnenkort geen optredens meer komen van Bartje Peeters... Geen avonden meer waarop ik me kan gedragen als een verliefde tiener (copyright: het lief). Ik kijk alvast uit naar het moment waarop hij zegt dat het stiekem een mopje was, dat er over een paar maanden een nieuwe cd in de winkels ligt en zijn concerttour begint en eindigt in Gent. 
Verder kreeg ik ook nog iets wat ik helemaal niet had verwacht (aldus mama aka Sinterklaas) en waaruit ook duidelijk blijkt dat ik mijn soms perverse ideeën niet zomaar heb ontwikkeld, maar dat er dus wel degelijk een genetische verklaring voor is. Meer uitleg volgt (ooit) nog. En voor de perverse mensen onder jullie: nee, het is geen vibrator of ander speelgoed, dat krijg ik namelijk al voor mijn verjaardag. 


Als iemand trouwens het gedachtegoed van David Hume op een bevattelijke, begrijpelijke en vooral eenvoudige manier kan uitleggen, laat je alsjeblieft niet tegenhouden door om het even wat en help mij even uit de nood. Of niet, maar wees u er dan van bewust dat u de hoofdreden bent dat ik in augustus open vragen over filosofie mag gaan beantwoorden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

I'd love to hear what you think, dus laat gerust een berichtje achter!