zaterdag 8 oktober 2011

Boeiende boeken

Terwijl ik aan het sterven ben van de honger leek het me gepast om even te updaten. Mijn week was niet overdreven boeiend, maar leuk genoeg in elk geval!
Donderdagavond was er in Gent vanalles te beleven, onder andere een avondshopping en een flashmob. Aangezien er twee vriendinnetjes meededen aan de flashmob, ben ik ze even gaan aanmoedigen. Je bent een goeie vriendin of je bent het niet! De flashmob moest het begin van het Filmfestival van Gent aankondigen, iets waarin ze wel geslaagd zijn. 
Vrijdagavond was er dan eindelijk nog eens een folkbal waar ik naartoe kon! Latjughan vond zoals gewoonlijk plaats in de Steinerschool (jaha, waar ik ook nog stage heb gedaan, in een ver verleden) en werd muzikaal ondersteund door Purkwapa en Jeff Caresse, twee groepen die regelmatig terugkomen in m'n blogsels.

Vanmiddag was er de eerste editie van Het betere boek, met een aantal interviews, signeersessies en een tweedehands-boekenmarkt. Aangezien ik toch niet zoveel beters te doen had (Karel ende Elegast is nu ook zo interessant niet), besloot ik samen met papa en zuslief te gaan. Op de boekenmarkt (die niet zo heel veel voorstelde) heb 'k toch een aantal dingen gekocht, zoals een biografie van Salvador Dali (vertaald, m'n Spaans is net niet goed genoeg) en een dichtbundel van Herman De Coninck. Mijn tweede bundel overigens, van deze week. Maandag moest ik namelijk nog naar de boekenwinkel voor Het Nederlands vroeger en nu (ongetwijfeld ongelooflijk boeiende lectuur) en een stemmetje in mijn hoofd zei: "Hé, misschien moet je eens kijken bij de boeken van letterkunde, wie weet staat er nog iets leuks tussen!" Als dat stemmetje dat zegt, dan doe ik dat. Ik zag daar 160 gedichten om uit het hoofd te kennen liggen en 'k dacht: "Hmmm, als eerste dichtbundel is dit misschien geen slecht idee." Dus kocht ik het maar, samen met Echt zien van Bas Heijne, een boek dat onlangs in De Standaard uitvoerig werd besproken en die toch vier van de vijf sterren kreeg. Beide boeken overigens - uiteraard - in het kader van mijn huidige opleiding. Wat dacht je dan?

Voor degene die een (weliswaar veel indrukwekkendere) flashmob willen zien, deze vond vorig jaar plaats in het Centraal Station van Brussel, ten voordele van 11.11.11.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

I'd love to hear what you think, dus laat gerust een berichtje achter!