vrijdag 30 september 2011

De eerste week

Om precies 11.15 uur vanochtend sloot ik mijn eerste week aan de universiteit af en begon mijn weekend. Mijn eerste week aan de universiteit, na drie jaar hel & onvrede op Artevelde. Alvast veel succes aan alle studenten die daar net hun eerste week achter de rug hebben!
Ik was gek genoeg om ervoor te kiezen mijn master Nederlands te halen (superinteressant, weet u wel) waardoor ik nu eerst een schakelprogramma moet doorlopen. Nu heb ik dus die eerste week achter de rug en ik moet zeggen dat het eigenlijk best leuk was. Voorlopig ontdekte ik slechts één ongelooflijke eikel van een prof (meer uitleg volgt wel als de frustraties zich ophopen), maar ook één knappe prof. Helaas zie ik die niet meer terug tot februari, wanneer ik dat vak voor echt volg. 

Mijn weekend dus, een weekend waarin ik stapels en stapels moet lezen (waaronder De wereld, een dansfeest van Arthur Van Schendel, wat onverwacht een best goed boek blijkt met vermelding van mazurka's. Het verhaal lijkt overigens een beetje op dat van One day, wat overigens ook een goed boek is). Gelukkig voor mezelf is het dit weekend nog goed weer, waardoor dat lezen gemakkelijk buiten kan plaatsvinden in de warme najaarszon. Tenzij die idioten van hiernaast besluiten het hele weekend lawaai te maken natuurlijk!
(Ik zit nu op mijn kamer met het raam dicht zodat ik mezelf toch nog een beetje kan horen nadenken. Vreselijk, want de zon zit me al uren te roepen en nu word ik gewoon gedwongen van binnen te blijven. Tenzij ik hoofdpijn wil, natuurlijk. Aaaaargh!)
Voor ik aan al dat leeswerk kan beginnen, moet ik eerst een huwelijksfeest doorstaan, een feest waarbij ik meteen word voorgesteld aan de familie van het lief. Spannend! Een geluk dat ik al weet wat ik ga aandoen, én dat ik weet dat het een mooie kleedje is. Vanavond zie ik dan ook voor het eerst het lief in kostuum, altijd een plezierige gebeurtenis. 

En ook hier doe ik even aan reclame. Zij die wel vaker in de blogwereld vertoeven, hebben misschien al gehoord van de blog A beautiful mess. Voor zij die daarvan nog niet hebben gehoord, voor alles een eerste keer. De schrijfster is een ongelooflijke creatieve bezig bijtje, die onlangs getrouwd is met haar lief. En ja, samen vormen ze een mooi koppel, zo bewijzen de ettelijke foto's op haar blog! Over dat huwelijk heeft ze een heel deel op haar blog samengeschreven en afgewerkt met foto's en het zag er fantastisch uit! Ideaal om bij te dromen. Een aanrader!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

I'd love to hear what you think, dus laat gerust een berichtje achter!