woensdag 3 augustus 2011

Vakantiekriebels

Morgen vertrekken we op reis. Met een aantal tussenstoppen hopen we ooit aan te komen in het stadje dorpje gehucht Die waar we een weekje zullen blijven in een gehuurd huisje krot. Het enige dat 'k weet is dat we er zaterdag aankomen (zoals wel vaker gebeurd in Frankrijk als je er een huisje huurt), dat we in de buurt van Valence en in de Drômestreek zitten en dat het er goed weer zal zijn. Als je de internetbronnen mag geloven, tenminste.

Vandaag is het moeilijke werk. We moeten namelijk pakken... Kleren voor tien dagen, wat neem je dan zoal mee? Minstens vijf bovenstes en vijf onderstes, die bij voorkeur allemaal met elkaar te combineren zijn. Maar wat dan? Het lot tarten en enkel zomerkleren meenemen? Een jeansbroek meenemen en je doodzweten omdat de rest vuil is? Eén trui? Twee truien? En welke schoenen?! Teenslippers en ballerina's, dat is vanzelfsprekend. Maar ook sandalen? Pumps, als ik chique wil doen? Laarzen, voor als 't echt koud is? Zo ja, welke laarzen? Nieuwe? Gemakkelijke? Dans?
Boeken voor tien dagen, dat wordt een ramp. Maandag ben ik nogmaals begonnen in Twilight(aan de zee, weet u wel) en dat heb ik gisteren per ongeluk uitgelezen. Een normale volgende stap zou zijn om New Moon, Eclipse en Breaking Dawn mee te nemen naar Frankrijk en daar rustig verder te lezen over een van de mooiste liefdesverhalen. Jammer dat New Moon zo'n deprimerend boek is... Ik kan ze natuurlijk ook thuislaten en ongelezen boeken meenemen (True Blood! Andere chicklit!), maar dan moet ik binnenkort de andere Twilightboeken nog uitlezen en het is nu eenmaal een feit dat ik Bill & Sookie makkelijker kan wegleggen dan Edward & Bella. Dilemma dilemma!
Muziek voor de lange reis en alle tijd die we in de auto zullen spenderen, nog zo'n obstakel. Zuslief lichtte me gisteren in over haar muziekleiderschap tijdens de reis (waarmee ik dus niet akkoord ga), dus hou ik me al de hele dag bezig met muziek zoeken om ons gezelschap te houden. Als ik niet zorg voor een beetje luchtigheid met pakweg Hanson, Queen en Texas, luisteren we - zuslief kennende - de hele tijd naar deprimerend gedoe van Radiohead en dergelijke groepen. Mooi niet, dus.

U merkt het, beste lezer, het zal een wonder zijn als we morgen (op tijd) vertrekken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

I'd love to hear what you think, dus laat gerust een berichtje achter!