zaterdag 26 maart 2011

Muurvast

Donderdagnamiddag was ik nog snel m'n weekend aan het plannen en uiteindelijk werd / wordt het toch een leuk weekend! Op rare mailtjes van onze promotor na, maar daar gaan we het even niet over hebben.

Gisterenavond was er de première van Muurvast, de eerste productie van een gloednieuwe toneelgroep desami en het was al meteen geslaagd! Het was een combinatie van twee stukken, De dienstlift (Harold Pinter) en Voor altijd (Benjamin Sercu). Beide stukken (althans het eindproduct) draaiden rond de vraag "Zou jij iemand kunnen vermoorden?" (of variaties op dat thema). Uiteindelijk bleek dan van wel/niet*.
Het stuk wordt door hen omschreven als een humoristisch drama en dat is het ook wel. Voor mij mocht er nog wat meer humor inzitten, maar bij momenten was het fantastisch! Wie nog een uitje zoekt voor vanavond, heeft er bij dezen een gevonden lijkt me.

Wie geen toneelliefhebber is en zich daar ook niet aan wil wagen, is er ook een bal in 't Smiske met de zuiderse tonen van Baila Tocamos. Ze hebben onlangs in Gent gespeeld, waar ik ze goed vond, zodat 'k vanavond nog meer ga dansen op hun muziek, zodat ik ze nog beter kan vinden!


* Schrappen wat niet past indien u bent gaan kijken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

I'd love to hear what you think, dus laat gerust een berichtje achter!