maandag 17 januari 2011

Blokblog #6

Sinds de laatste blok-update heb ik al veertig procent van mijn examens achter de rug. De eerste, praktijk 2, ging wonderwel en begon met een compliment van de lector op ons afgeleverde werkstuk. Goed begonnen is half gewonnen, zeg ik altijd. Het tweede examen, het uitermate boeiende religie, zingeving en levensbeschouwing, ging eveneens vlot. Er was eigenlijk maar een echt moeilijke vraag (en een moeilijke vraag omdat we iets moesten tekenen). Er blijkt nog hoop te zijn.

Dit weekend heb ik, naast buitengewoon uitbundig gevierd, ook Nederlands geleerd en dat leren lukte ook wonderwel (en ik wist nog uitermate veel van de vorige leersessie), dus dat komt ook allemaal in orde. Vandaag en morgen leer ik dan keihard sociologie, met het oog op het examen woensdag. Hiervan bleef minder hangen dan van Nederlands, maar na een dag niet zo keihard leren zit er opnieuw veel in.

Tussendoor moet de geest natuurlijk ook wat ontspannen worden. Dit gebeurt tegenwoordig in de vorm van Pushing Daisies. Mijn geheugen laat me in de steek, maar voor degene die het nog niet weten: deze serie (helaas maar twee seizoenen lang) gaat over een taartenbakker in een idyllisch stadje die samen met een privé-detective moorden oplost. Hij kan namelijk doden weer tot leven wekken door ze aan te raken. Bij een tweede aanraking zijn ze echter opnieuw dood, deze keer voorgoed. Je wordt vrolijk van de kleren en de setting in de serie, dus een aanrader in deze donkere, deprimerende (examen)tijden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

I'd love to hear what you think, dus laat gerust een berichtje achter!