zaterdag 4 december 2010

Sinterklaas

Nu ik al wat bekomen ben van de sneeuwval, is het tijd om het over andere dingen te hebben. Sinterklaas, bijvoorbeeld. Er zijn namelijk een aantal dingen die ik echt leuk vind aan de winter, namelijk:
  • Sinterklaas (en Dag Sinterklaas met Bart Peeters);
  • Kerstmis;
  • Oudejaar;
  • mijn verjaardag;
  • de kerstmarkt.
Voor de rest hoeft het voor mij niet, in de zomer zijn er sowieso meer dingen die ik echt leuk vind. Maar goed, Sinterklaas dus. Mama is in de ontkenningsfase ("Nee, mijn kinderen groeien niet op!") en houdt daarom standvastig onze traditie van Sinterklaas in ere. Die traditie bestaat uit een aantal facetten: de week voor 6 december mogen wij onze schoen al zetten en krijgen we elke dag (als de schoen er staat) iets kleins, bijvoorbeeld een Kinder Surprise. Sinterklaas komt ook altijd handig in het weekend bij ons, dit jaar komt hij dus vannacht. Spannend! Als we op 6 december (of dus vroeger of later, naargelang de geschiktheid) opstaan, ligt er beneden een massa aan cadeaus en chocolade. De laatste jaren zegt ze wel altijd dat het minder zal zijn dan anders, wat het uiteindelijk nooit blijkt te zijn. Voor Kerstmis/kerstavond hetzelfde: elk jaar minder & minder. Niet dus.

Voor mij hoeft dat niet meer. Cadeautjes zijn wel leuk en zo, maar als je je moeder dan hoort klagen dat ze niets vindt voor jullie, is de fun er ook een beetje af... Wat vinden jullie?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

I'd love to hear what you think, dus laat gerust een berichtje achter!