woensdag 25 februari 2015

#boostyourpositivity

Februari stond dankzij Danone, Kelly, Lies en alle deelnemende blogsters in het teken van je positivity boosten -- mét eigen hashtag, het is immers 2015. Ik deed vooral mee op Instagram, waar elke week een nieuwe photo challenge de ronde deed, maar bij dezen ook mijn antwoord op de centrale thema's van elke week.
Brief aan je 16-jarige zelf
Meteen een moeilijke om mee te beginnen. Mijn 16-jarige zelf was deze tijd van het jaar goed op weg om de eerste keer head over heels op het eerste gezicht verliefd te worden -- in Parijs dan nog wel. Ook op andere vlakken heeft mijn 16-jarige zelf het behoorlijk goed voor elkaar, dus ik weet niet goed welke levenswijsheid mijn 24-jarige zelf daar nog aan kan toevoegen. Behalve dan misschien iets wat ik mezelf nog steeds voorhoud: trek je niets aan van wat anderen over jou denken. You're awesome.

Gezonde gerechten voor drukke momenten
Ik woon sinds kort alleen (weliswaar met drie huisgenoten), dus tegenwoordig moet ik zelf koken in plaats van aan tafel aan te schuiven. Een hele verandering en niet elke week lukt even goed, maar ik heb het gevoel dat ik over het algemeen toch goed bezig ben. Ik kan nog in al mijn kleren, laat ik het zo zeggen. En sinds ik alleen woon, is mijn (onze) diepvries mijn beste vriend. Als ik moet werken, ben ik doorgaans halfdood van de honger tegen dat ik thuis ben en heb ik natuurlijk geen zin meer om te koken. Dus als ik dan wel eens tijd heb om te koken, kook ik meteen voor een keer of drie en vries ik het overschot in.

Alles van saus voor bij pasta (passata, groenten en eventueel vlees samengooien en laten pruttelen terwijl je de nieuwste aflevering van 'Homeland' en/of 'House of Cards' kijkt, op een uurtje meer of minder komt het toch niet) of ovenschotels (zo heb ik onlangs bloemkool gegeten) is ideaal om in te vriezen. Smakelijk!

Wat zijn je shortcuts?
Onbestaande, behalve misschien nooit koken voor één keer (tenzij er bezoek is). Ik doe maar wat.

Hoe ontspan je?
Ik heb, geen student meer zijnde, eigenlijk niet zo veel last van stress -- behalve dan de grote vragen als 'Wat moet ik doen met de rest van mijn leven?' en 'Hoeveel geld gaan de belastingen opeisen?'. Ontstressen is dan ook niet echt nodig, maar een serietje doet het 'm altijd. Of eens gaan ontbijten. Ik ga graag gaan ontbijten. (Gust is trouwens een aan te raden nieuwkomer in Gent! Het is er gezellig om te zitten en ze hebben er American pancakes. Meer moet dat niet zijn.)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

I'd love to hear what you think, dus laat gerust een berichtje achter!