dinsdag 3 december 2013

Oost Best

- Waar moet je naartoe?
- Naar huis.
- Geeft het als ik mee fiets?
- Helemaal tot daar?
- Ja. Mijn vriendin woont daar.
- Oh.
- Ik moet haar dringend vertellen dat het gedaan is, zodat ik morgen met jou kan afspreken.
- Excuseer?

Dat had zondag kunnen gebeuren, but it didn't. Wat dan weer wél gebeurde, was de finale van OostBest, een wedstrijd voor bands uit Oost-Vlaanderen. Hoofdprijs: €1000, studio- en tourbustijd en een optreden in de Charlatan. Zilver en brons: hetzelfde, maar dan minder (en niet de Charlatan). Om jullie niet zo lang in spanning te houden als de slechtste presentator ooit, hier de top drie:
  1. Nicely Dressed 
  2. A Fish Called Louis
  3. Vermilion
Al di Miseria
© Steven Hendrix
Mijn top drie komt daar niet helemaal niet mee overeen, deels omdat ik ook maar een top twee heb. Nicely Dressed was wel nice, maar niet wauw. A Fish Called Louis mocht van mij dan weer op de eerste plaats staan, maar misschien ben ik een beetje bevooroordeeld (ik heb nog samen in de klas gezeten met de zanger, en al). En op de tweede plaats had voor mij zeker Al Di Miseria mogen staan: wat een stem! Wat een muzikale begeleiding! Maar misschien niet wat ze zochten bij deze wedstrijd. En op nummer drie dan maar Red Coat, die wat rockabilly-achtige muziek brengen (denk ik, want we hebben ze net gemist. Gelukkig had ik ze al eens gezien). Of toch maar Dorian & the Grays, al was het maar voor de groepsnaam? Of Our Lips Are Sealed, want mooie zanger die bovendien goed kon zingen, of Unknown Five, want sexy zanger die bovendien goed kon schreeuwen (het was nogal heavy)?

Voor een uitgebreider verslag van de groepen, klik hier. En wie A Fish Called Louis aan het werk wil zien: morgen (woensdag 4 december) spelen ze hun verdiende concert in Café Video, in Gent - u weet wel, daar waar ik vorig jaar vier uur in de kou stond te wachten voor ene JB.

A Fish Called Louis
© Steven Hendrix

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

I'd love to hear what you think, dus laat gerust een berichtje achter!