dinsdag 11 september 2012

Schamper

Gisteren vond de eerste redactievergadering van Schamper van dit academiejaar plaats. Voor de niet-studenten of studenten niet uit Gent: Schamper is het officiĆ«le boekske van de UGent, net zoals Dilemma het officiĆ«le blad van Filologica is. Ik was daar dus - anders zou ik er niet over schrijven. En ik moet zeggen: het is helemaal anders dan Dilemma. For one thing, het verloopt daar zowaar georganiseerd, met een hoofdredacteur en chefs wetenschap, cultuur en eindredactie. En het systeem om artikels door te sturen ziet er wauw uit als je het vergelijkt met de simpelere doch supersonische mailbox van Dilemma (die top secret is en waarover ik dus verder niet mag uitweiden). Maar no worries, liefste scriptoren, ik zal jullie niet verlaten!

De redactie van Schamper is wel niet zoals ik het verwacht had. Ik weet niet wat ik verwachtte, maar in elk geval niet dat. Er zijn de knappe hoofdredacteur (tenzij hij meeleest) en de vreemde IT-kerel die dingen meemaakt die zo uit het script van een (B-)film konden komen. Er is de chef cultuur die me keihard aan iemand doet denken, maar ik weet niet aan wie. Er is het meisje van mijn stageschool, uit een ver verleden (amai, die worden snel groot). En gelukkig was ik niet de enige nieuweling, er waren er nog twee. Hooray! Blijkbaar was het niet de voltallige redactie gisteren, maar slechts een deel. Ik ben dus benieuwd naar de volgende vergadering, benieuwd welke type(tje)s er daar nog bij zitten!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

I'd love to hear what you think, dus laat gerust een berichtje achter!