zondag 26 augustus 2012

Boombalfestival

Het was voor mij de eerste keer dat ik er niet bleef slapen en maar één dag (en - per ongeluk - een paar uur) naartoe ging. Vreemd gevoel. Maar de uren dat ik er was, waren wel goeie uren!

Mijn zaterdag begon met Aurelia, de groep van Tom Theuns en zijn vrouw Aurélie Dorzée. Veel beter kon het niet beginnen, want da's echt wel een goeie groep. Experimenteel, maar nog dansbaar en gewoon echt goed. Hierna ontdekte ik dat Wouter Vandenabeele (Vlaand'rens bekendste folkviolist - tenzij ik iemand ben vergeten) speelde in een (nieuw?) groepje, The Ugly Customers. En, gezien het met Wouter Vandenabeele was, kon het al niet slecht zijn. 

Hierna hebben we gegeten (pasta met kaassaus en spinazie, voor de geïnteresseerden), en even later nog een smoothie gedronken. De pasta bleek niet genoeg.

De avond kwam op gang met Broes, een groepje met jonge muzikanten die wel van wanten weten. Hierna trad Trio Dhoore op, drie broers die samen spelen en mooie (en vrij traditioneel) balmuziek maken. Als laatste dé ontdekking van de avond: Zef. Een Franse groep, een geniale groep, een fantastische groep. Zij zijn dan ook de reden dat 'k vandaag stiekem ben teruggegaan (nadat ik eerst flink heb geleerd, uiteraard), want ze speelden als Les Zeffeurs nog eens, maar dan anders. In plaats van de hele groep samen, speelden ze in afwisselende duo's. I liked

Nu ga ik extra keihard mijn best doen om volgend jaar geen herexamens te hebben, zodat ik toch weer de volle vier dagen kan blijven - als ik natuurlijk een tent vind. 

[Foto's - niet de mijne wegens onbestaande - zijn dra te bekijken op deze site.]

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

I'd love to hear what you think, dus laat gerust een berichtje achter!