zaterdag 14 juli 2012

Far, far West

Onlangs ging ik een paar dagen op bezoek bij mijn nicht, mijn compleet gestoorde aangetrouwde neef en hun doorgaans lieve kindjes. Hoewel ik me af en toe ver van de bewoonde wereld bevond (West-Vlaanderen, weetjewel), werd het toch een leuke week! *insert smiley here*

Op maandag werd ik opgehaald en gingen we ook nog naar de boerderij, waar de rest van de familie woont. De dag werd afgesloten met een bezoek aan de kermis in Poperinge (stel je voor, dat kennen ze daar ook!) en een etentje in de Hanekam, een restaurant met - je raadt het nooit - kip aan 't spit als specialiteit. En lekkere kip aan 't spit, zeg!
Dinsdag bezochten we de markt en ontdekte ik dat Roeselare best nog veel winkels heeft en zelfs een heuse winkelstraat. 's Avonds gingen we naar de parkconcerten, waar eerst Desert Dogs optrad - met knappe gitarist, gevolgd door Sergio en zijn muziekmachine. Voor wie geïnteresseerd zou zijn, de laatste zingt tegenwoordig vooral covers, waarbij ik de meeste Nederlandstalige niet kon meebrullen. Gat in mijn cultuur, ik weet het. 
Op woensdag was er een daguitstap gepland met nog twee koppels. Eerst gingen we naar De Oude Kaasmakerij in Passendale, alwaar we ook vier soorten kaas konden degusteren. Later picknickten we op het Tyne Cot Cemetery (veel WOI-bezoekplaatsen daar, in de Westhoek) en bezochten we het In Flanders Fields-museum in Ieper, wat overigens bijzonder interactief is. Voor The Last Post (ook in Ieper) aten we een superlekkere hamburger in Les Halles, echt de moeite waard! 
Donderdag zou een rustige dag worden, tot de aangetrouwde neef opeens voorstelde om naar zee te gaan. Het werd Nieuwpoort, wat overigens een hele mooie promenade langs de jachthaven heeft. De dijk en het strand zien eruit zoals elke dijk en elk strand in België, dus daarvoor moet je het niet doen. Hoewel het heel winderig was, was het ook heel zonnig en uit de wind zelfs warm! We zagen het leger ook in actie, althans de militaire luchtmacht. Een pixel uit een helikopter zien springen (of geduwd worden, wie zal het zeggen) dat razendsnel naar beneden valt en uiteindelijk toch zijn/haar parachute opent, het blijft toch leuk. Voor een keer of vijf.
En vrijdag, ten slotte, was een hele rustig dag. We hebben chocomousse gemaakt, zijn gaan bowlen (ik werd eervolle derde) en uiteindelijk werd ik thuis terug afgezet. Om daarna meteen terug te vertrekken (ik dan) naar het hoofdkwartier van Boombal om affiches en flyers. Als je binnenkort iemand ziet rondfietsen met een fietstas vol flyers en affiches, is de kans dus groot dat ik het ben.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

I'd love to hear what you think, dus laat gerust een berichtje achter!